După modelul altor capitale europene a fost iniţiat un proiect de hotărâre, conform căruia, începând cu data de 1 ianuarie 2019, se interzice, pe teritoriul municipiului Bucureşti, zilnic, în intervalul orar 6:00 - 22:00, circulaţia autovehiculelor care sunt încadrate în clasa de poluare 0, 1, 2 sau nu sunt încadrate în nicio clasă de poluare.
Mai mult, în proiectul de hotărâre iniţiat de consilierul municipal Lucian Iliescu (PMP) se mai arată că din anul 2020 ar urma să fie interzisă în Capitală circulaţia autovehiculelor încadrate în clasa de poluare 3, zilnic, în intervalul orar 6,00 - 22,00. În fine, se mai arată în document, din anul 2021, ar urma să fie interzisă circulaţia autovehiculelor încadrate în clasa de poluare 4, zilnic, în acelaşi intervalul orar.
"Fac excepţie de la această restricţie: autovehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, autovehiculele care efectuează transport în comun, ambulanţele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care au girofaruri galbene. Totodată, în această categorie de excepţie se încadrează şi autovehiculele diplomaţilor, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor şi carele TV", se mai arată în proiect.
Conform propunerii, nerespectarea prevederilor ar urma să constituie contravenţie, fiind sancţionată cu amendă de la 500 la 2.000 de lei. Pe parcursul a 60 de zile de la adoptarea hotărârii ar urma să se realizeze o campanie de informare a cetăţenilor prin mass-media, reţele de socializare şi prin afişaj stradal.
Un milion de maşini circulă zilnic în Capitală
Consilierul municipal Lucian Iliescu a declarat pentru “Adevărul” că proiectul a şi fost depus la registratura Primăriei Capitalei şi că în cel mai scurt timp va intra în dezbatere publică. “Dacă nu facem nimic în privinţa poluării o să ajungem să ne sufocăm”, a spus iniţiatorul.
Lucian Iliescu susţine că parcul auto trebuie ţinut sub control deoarece numărul maşinilor înmatriculate în Bucureşti este foarte mare, iar un procent însemnt de autoturisme are o vechime apreciabilă şi, deci, sunt poluante.
“Anul trecut s-au înmatriculat în Capitală aproximativ 50.000 de maşini care au fost înregistrate iniţial în Bulgaria. Apoi numărul maşinilor înmatriculate în Capitală a ajuns la 2 milioane, iar alte 500.000 sunt în transit în fiecare zi. Oricum, din totalul maşinilor din Capitală, un milion ies în trafic zilnic”, spune Lucian Iliescu. Iniţiatorul proiectului de hotărâre spune că restricţia de circulaţie în Capitală este numai una dintre măsurile care sunt obligatoriu de luat pentru reducerea poluarii. “Trebuia pusă la punct infrastructura. Sunt necesare puncte <> la intrările în Capitală. Cei care vin din provincie îşi pot lăsa maşinile la intrarea în Bucureşti şi pot să folosească transportul în comun. Apoi Soseaua de Centură trebuie reabilitată în totalitate pentru ca cei în tranzit să nu aleagă traversarea oraşului. Este imperios necesar a se lua măsuri de descurajare a circulaţiei cu autovehicule poluante în oraş şi, venind în întâmpinarea şi completarea măsurilor de eliminare a parcului auto poluante care se regăsesc în propunerea PMB a Planului Integrat de Calitate a Aerului în municipiul Bucureşti, consider oportună restricţionarea circulaţiei, cel puţin pe timpul zilei, a acestui tip de autovehicule. Efectele acestei reglementări sunt pozitive atât pentru mediu (reducerea poluării din aer), cât şi pentru decongestionarea traficului în Bucureşti”, a mai spus Lucian Iliescu pentru “Adevărul”.
Ce au făcut europenii
Măsuri similare au fost luate în mai multe metropole europene cum ar fi Roma, Torino, Bruxelles, Paris, Bordeaux, Lille, Berlin, Munchen, Budapesta, Amsterdam, Florenţa, Oslo, Lisabona, Stockholm, Viena, Londra, Rotterdam sau Strasbourg. De exemplu, în capital Franţei, începând cu 15 ianuarie 2017, a fost introdusă vignete Crit’Air, pentru identificarea celor mai „curate” modele.
La Paris, de la 1 iulie 2016, a fost interzisă circulaţia vehiculelor fabricate înainte de 1997, între orele 8 şi 20, în timpul săptămânii. Contravenienţii sunt pasibili de o amendă de 68 de euro. Edilii din capitala Franţei au dus lucrurile şi mai departe, de la 1 iulie 2017 fiind interzisă circulaţia maşinilor şi vehiculelor cu 2 roţi, din segmentul Crit’Air 5 (Euro 2), între orele 8.00 – 20.00 în timpul săptămânii. Circulaţia vehiculelor grele şi a autocarelor Euro 3 este de asemenea interzisă între orele 8.00 – 20.00. În continuare, municipalitatea intenţionează ca până în 2020, să interzică în totalitate circulaţia vehiculeor cu ardere internă mai vechi de 9 ani, adică a celor fabricate înainte de 2011.
Maşinile cu norme de poluare Euro 0, 1, 2 şi non-Euro, interzise în Bucureşti de anul viitor
21 aprilie 2018





Din aceeaşi categorie:
Audi a intrat în Cartea Recordurilor. 9 ţări traversate cu un singur plin
(15 iunie 2015)
207 vizualizări
Salonul Auto de la Paris: Conceptul Lexus UX promite o nouă eră a design-ului pentru producător
(1 octombrie 2016)
329 vizualizări
Dacă aţi cumpărat aceste maşini în 2020, acum puteţi să le vindeţi pe profit
(6 iulie 2021)
83 vizualizări
Nemţii care produc Mercedes vin în România
(12 martie 2014)
119 vizualizări
Noua Skoda Fabia: prima schiţă a noii generaţii
(19 iulie 2014)
97 vizualizări
Dacia Duster a câştigat titlurile de „Maşina Anului“ şi „SUV-ul Anului“ ediţiile 2014
(19 februarie 2014 - Alex POLICALĂ)
208 vizualizări
Noul Land Rover Discovery redefineşte SUV-ul
(7 septembrie 2016)
151 vizualizări
General Motors va rechema la service 1,4 milioane de vehicule, pentru a treia oară în ultimii sapte ani
(28 octombrie 2015)
584 vizualizări
Rechemare pentru VW Tiguan, Passat CC şi Sharan, pentru defecţiuni ale airbagului, inclusiv umflarea din senin
(6 noiembrie 2019)
44 vizualizări
Teodorovici, despre renunţarea la proiectul cu Banca Mondială pentru autostrada Comarnic - Braşov
(16 iunie 2018)
140 vizualizări
Cum pot scăpa şoferii de amenda pentru lipsa rovinietei
(7 februarie 2018)
308 vizualizări
Noua Lada Kalina - o maşină low cost rusească
(24 iunie 2013)
875 vizualizări
Dacia Duster facelift a fost lansat şi în Marea Britanie
(20 septembrie 2014)
87 vizualizări
Şoferii prinşi băuţi la volan vor da examene pentru a-şi redobândi permisul
(15 aprilie 2018)
587 vizualizări
Inspectorii antifraudă din ANAF au dat amenzi de 1,2 milioane lei într-o zi service-urilor auto prinse cu nereguli
(19 iunie 2017)
307 vizualizări
Vânzările Dacia în Germania, în creştere
(5 ianuarie 2014)
68 vizualizări
Volvo renunţă la maşinile pe motorină şi benzină
(7 iulie 2017)
597 vizualizări

Oamenii de stiinta germani au descoperit cea mai veche branza din lume. E

Jocurile de noroc arată la fel în întreaga lume, însă dacă te uiți pe hartă, ai
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!



„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
2 aprilie 2024

EURO = 4.9705 RON


USD = 4.6276 RON


GBP = 5.8148 RON

Top articole