Primarul Iulian Bădescu şi viceprimarul Iulian Teodorescu au inaugurat noul sediul al Stării Civile şi al Evidenţei Populaţiei. Ploieştiul are astfel, de luni, un sediu modern în care vor funcţiona două dintre serviciile publice cele mai importante: Serviciul de Stare Civilă şi cel de Evidenţă Informatizată a Persoanei.
Este vorba despre fostul sediu al Distrigaz, de pe Bulevardul Independenţei nr. 10, cumpărat de Primăria Ploieşti pentru suma de 400.000 de euro. Sediul a fost amenajat iar cele două servicii ale primăriei vor funcţiona normal începând de marţi. Este pentru prima dată când municipalitatea ploieşteană reuşeşte să mute două servicii publice într-un singur sediu, într-o clădire reabilitată din zona centrală a oraşului şi foarte accesibilă publicului.
Până acum, Serviciul de Stare Civilă şi cel de Evidenţă Informatizată a Persoanei şi-au desfăşurat activitatea în incinta Palatului Administrativ, respectiv în imobilul situat în Şoseaua Vestului nr. 19.
„Intrăm şi noi în rândul lumii. Ştiu că unii încă mai suspină şi regretă că nu ne-am mutat peste drum (în vechea clădire a Casei Căsătoriilor n.r.), dar suntem aici datorită negocierilor conduse de domnul avocat George Botez şi a discuţiilor pe care le-am avut cu conducerea Distrigaz. Am reuşit să achiziţionăm acest imobil al un preţ fantastic. Am reuşit să terminăm în timp util lucrările de amenajare a noului imobil“, a declarat Iulian Bădescu, primarul Ploieştiului.
La final, primarul Bădescu a acordat diplome de excelenţă fostului director şi ofiţer de Stare Civilă Magda Georgescu şi şefului Serviciului de Evidenţă a Persoanelor, Ovidiu Popescu.
Un imobil achiziţionat la un preţ convenabil
Fostul sediu al Distrigaz, de pe Bulevardul Independenţei, a fost achiziţionat contra sumei de 400.000 de euro, un preţ convenabil pentru zona centrală a Ploieştiului. Negocierile cu Distrigaz, proprietarul imobilului, au durat mai multe luni, iar în final comisia de negociere, condusă de liberalul George Botez, a reuşit să obţină un preţ foarte bun pentru o clădire situată în centrul Ploieştiului.
Serviciul Public Local Comunitar de Evidenţă a Persoanelor (SPCLEP) deserveşte cetăţenii municipiului Ploieşti dar şi pe cei ai altor 15 localităţi prahovene arondate. Acesta reuneşte Serviciului de Stare Civilă (eliberarea actelor de naştere, căsătorie, divorţ, deces, livrete de familie etc) şi ale Serviciului Evidenţa Informatizată a Persoanei (eliberarea actelor de identitate şi evidenţa persoanelor).
Pentru relocarea celor două servicii, Primăria a stabilit ca în perioada 28-31 martie aceste servicii să îşi suspende temporar activitatea, pentru ca luni, 31 martie 2014, noul sediu să fie complet funcţional.