Secretarul de stat Raed Arafat a prezentat, luni, concluziile generale ale controlului desfăşurat de comisia Ministerului Sănătăţii, la Spitalul Judeţean de Urgenţă Ploieşti, în cadrul unei conferinţe de presă ţinută la Bucureşti, . Potrivit acestuia, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a amendat conducerea spitalului pentru nereguli la achiziţii, însă spitalul a plătit din bugetul propriu.
„Am găsit nereguli semnalate de Curtea de Conturi. (...) Starea clădirilor, din punct de vedere igienic este precară. Recomandăm ca una dintre clădiri să fie închisă“, a spus Raed Arafat.

Arafat a mai susţinut că este necesară o reorganizare a Consiliului de Administraţie al spitalului, dar şi închiderea uneia dintre clădirile în care funcţionează instituţia (sediul de pe strada Buna Vestire n.r.). „Starea clădirilor, din punct de vedere igienic este precară. Recomandăm ca una dintre clădiri să fie închisă”, a spus acesta. Secretarul de stat a mai amintit că nu lipsa banilor a fost problema la Spitalul Judeţean Ploieşti: „Spitalul a primit toţi banii pe care i-a solicitat de la Ministerul Sănătăţii, Consiliul Judeţean, iar cei de la Casa de Sănătate urmează să se primească. Astfel, existau bani pentru achiziţia materialelor necesare (…) În anul 2012, rectificarea bugetară pentru spitalul din Ploieşti a fost peste 118 de milioane de lei, anul trecut. Anul acesta creşterea este de aproximativ 112 la sută”, a subliniat secretarul de stat. El a vorbit şi despre neregulile de funcţionare constatate. „S-a sesizat poliţia într-un caz în care un pacient a cumpărat dintr-o gheretă branule şi seringi (…) Se mai verifică şi o eventuală corelaţie dintre materialele din spital şi cele vândute la gheretă, dacă au aceeaşi serie”, a declarat Raed Arafat. Acesta a acuzat şi problemele organizatorice. „Sunt secţii care nu respectă planul de paturi. Există o tendinţă mare de a interna bolnavi şi automat asta creşte costurile pentru spital…În secţiile chirurgicale rata de operabilitate este mică. Rata generală de operabilitate este de 62%, dar sunt secţii care au 7%...Din discuţiile cu medicii se constată o lipsă de comunicare serioasă dintre conducere şi restul personalului”, a arătat secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii. Concluziile finale ale anchetei vor fi date publicităţii pe 19 decembrie.