Domnule Cristi Toader, în ultimul timp dumneavoastră şi instituţia pe care o conduceţi aţi fost ţinta unor atacuri în presă. Cel puţin, modul în care a fost prezentată situaţia a lăsat să se înţeleagă acest lucru. Ce se întâmplă, în realitate?


Corect, aşa este! Câteva dintre personajele care au considerat în trecut Poliţia Locală ca fiind proprietate personală au fost deranjate de implicarea mea în sesizarea neregulilor şi de faptul că am solicitat instituţional să se revină la normalitate, să se stabilească persoanele vinovate şi să se recupereze prejudiciul.


Cum comentaţi aceste atacuri în presă?


Nu am ce să comentez atunci când persoane care au săvârşit fapte penale încearcă să îşi acopere aceste lucruri cu minciuni grosolane, pe care le intitulează „plângeri penale”. Plângerile penale care au fost amintite în articolele de presă ca fiind formulate împotriva mea sunt nişte nelegiuiri, pentru care cei care le-au iniţiat vor trebui să răspundă penal. Sunt decis să merg până în pânzele albe pentru a îmi fi apărată imaginea publică. Suntem într-un stat de drept şi cred în puterea sistemului de a rezolva corect această chestiune. Interesant este că presa a aflat înaintea mea de existenţa acestor plângeri penale, deşi se prezuma legal că procedura penală este una nepublica. Şi acest lucru va trebui lămurit de organele de urmărire penală.


Ne puteţi da detalii despre cele susţinute împotriva dumneavoastră ?


Am formulat un punct de vedere oficial, pe care o să vi-l pun la dispoziţie. Vreau să vă asigur, încă odată, că voi merge până la capăt cu demersurile împotriva celor care, fără noimă, afirma în scris neadevăruri despre mine şi despre instituţia pe care o conduc. Cred că s-a ajuns la un moment în care cel care a greşit trebuie să plătească, indiferent de preţ.

 

Vă prezentăm şi punctul de vedere al Poliţiei Locale Ploieşti:

"Referitor la articolele publicate în presa locală, ediţia online, privind cercetarea penală a directorului general al Poliţiei Locale Ploieşti, dl. Cristinel Toader, vă facem următoarele precizări:

Având în vedere că în rapoartele Curţii de Conturi şi cele ale Serviciului Auditare Internă din cadrul Primăriei Ploieşti, întocmite în urma controalelor efectuate la Poliţia Locală între anii 2010 – 2012 - perioadă în care directorul instituţiei a fost dnul Duţă Marius (2010-aprilie 2011) şi mai apoi dnul Tănase Daniel, şef Serviciu Contabilitate era dna Ionescu Mariana şi şef Serviciu Achiziţii era dnul Stoichiciu Cezar - sunt menţionate o serie de nereguli cu privire la activitatea financiar-contabilă şi achiziţiile publice neeconomicoase desfăşurate la nivelul instituţiei în intervalul amintit;

 

Având în vedere că auditorii externi au semnalat şi un prejudiciu însemnat al bugetului alocat Poliţiei Locale Ploieşti, de care răspunzători se fac persoanele aflate în funcţii de conducere în perioada menţionată anterior;

 

Directorul general al Poliţiei Locale Ploieşti, dl Cristinel Toader, ce ocupă această funcţie de la jumătatea lunii august 2012, a dispus la nivelul instituţiei analize şi măsuri pentru ca banii publici să fie cheltuiţi în conformitate cu prevederile legale.

Printre acestea, se numără şi înfiinţarea unei Comisii, printr-o decizie a directorului general, de la data de 18.02.2013, formată din angajaţi ai instituţiei, care să analizeze oportunitatea încheierii contractelor de achiziţii publice, şedinţe de lucru ce au avut şi au loc în mai multe birouri din cadrul instituţiei, locaţii libere la momentul întâlnirilor de lucru. Facem precizarea că şedinţele acestei comisii nu s-au desfăşurat în biroul directorului general, doar decizia de înfiinţate a acesteia fiind comunicată în acest loc.

Comisia astfel înfiinţată în vederea bunului mers al instituţiei a avut la bază prevederile Ordinului nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial, cuprinzând standardele de control intern/managerial la entităţile publice şi pentru dezvoltarea sistemelor de control intern/managerial, cu modificarile si completarile ulterioare, în care se menţionează la art.2 alin1: “conducătorul fiecărei entităţi publice dispune, ţinând cont de particularităţile cadrului legal de organizare şi funcţionare, precum şi de standardele prevăzute în anexa nr. 1, măsurile necesare pentru elaborarea şi/sau dezvoltarea sistemului de control intern/managerial, inclusiv a procedurilor formalizate pe activităţi”.

Deciziile directorului general se emit în conformitate cu prevederile art. 27 alin 2 din H.C.L. nr. 143/08.04.2014, privind aprobarea Regulamentului Cadru de Organizare şi Funcţionare a Poliţiei Locale Ploieşti, articol în care se precizează clar că directorul general poate emite decizii cu caracter obligatoriu pentru întregul personal din subordine, cu respectarea legislaţiei în vigoare.

            Nemulţumirea dlui Stoichiciu Cezar, autorul unor reclamaţii depuse la Inspectoratul Judeţean de Poliţie Prahova şi furnizorul de materiale publicate în presa locală, porneşte din faptul că instanţa de judecată a confirmat neregulile constatate în perioada 2010-2012 de către Curtea de Conturi, printr-o decizie definitivă şi irevocabilă. În consecinţă, atât el cât şi celelalte persoane implicate în cheltuirea neeconomicoasă a banilor publici vor suporta consecinţele ce rezidă din acest fapt.

         Mai mult, împotriva dnului Stoichiciu Cezar şi dnei Ionescu Mariana, instituţia Poliţia Locală Ploieşti a formulat plângere penală, în luna octombrie 2013, pentru săvârşirea infracţiunii de gestiune frauduloasă prevăzută de art. 214 Cod penal, a infracţiunii de fals intelectual prevăzută şi pedepsită de art. 289 Cod penal, a infracţiunii de uz de fals, prevăzută şi sancţionată de art. 291 Cod penal, a infracţiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice prevăzută de art. 248 şi de 2481 Cod penal. Astfel, Poliţia Locală Ploieşti, la sesizarea Serviciului de telecomunicaţii speciale, a depus la Parchetul de pe lângă Judecătoaria Ploieşti această plângere penală împotriva persoanelor care au fost implicate în achiziţionarea următoarelor echipamente: staţii emisie-recepţie portabile compatabile cu frecvenţa TETRA, în valoare de 430,00 mii lei, staţii emisie-recepţie fixe compatibile cu frecvenţa TETRA în valoare de 92,00 mii lei,  software dispecerat AVL gestionare terminale in valoare de 107,10 mii lei”, sistem software/hardware AVL care nu a fost niciodată predat instituţiei Poliţia Locală Ploieşti. De documentaţia necesară şi de supravegherea licitaţiei şi a modului de atribuire a s-a ocupat şi dl Stoichiciu Cezar. Drept urmare, Poliţia Locală Ploieşti a făcut demersurile necesare în vederea stabilirii răspunderii persoanelor care au achiziţionat un produs plătit dar nelivrat.

         De menţionat că, până în prezent toate hotărârile instanţelor de judecată au fost pronunţate în favoarea instituţiei noastre.

         La acest moment, pe adresa Poliţiei Locale Ploieşti nu s-a înregistrat nicio înştiinţare cu privire la vreo plângere făcută la Poliţie pe numele vreunui angajat al instituţiei noastre, după cum se face menţiunea în articolele din presa locală.   

Referitor la dnul Cristian Mihail Ioniţă, vă facem cunoscut faptul că acesta nu a participat la nici un concurs de ocupare a unui post în cadrul Poliţiei Locale Ploieşti. În etapa de selectare a dosarelor, documentaţia dlui Ioniţă a fost respinsă, de către comisia ce are în componenţă şi reprezentanţii A.N.F.P.-ului, pe motiv ca nu întrunea condiţiile de participare, respectiv cele ale studiilor şi vechimii corespunzătoare. Mai mult decât atât, prin raportul de control al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, organism sesizat de dnul Ioniţă, nu s-au constatat încălcări privind legislaţia funcţiei publice, în consecinţă demersurile dumnealui sunt neîntemeiate.

Întrucât materialele publicate în presa locală aduc un prejudiciu de imagine atât instituţiei, cât şi mie personal, voi formula plângere împotriva dlui Stoichiciu Cezar şi dlui Ioniţă Cristian Mihail pentru denunţ calomnios deoarece încearcă să inducă în eroare organele judiciare. Astfel, la art. 268 din Codul Penal se precizează următoarele:

ART.268
    Inducerea în eroare a organelor judiciare

    (1) Sesizarea penalã, fãcutã prin denunţ sau plângere, cu privire la existenţa unei fapte prevãzute de legea penalã ori în legãturã cu sãvârşirea unei asemenea fapte de cãtre o anumitã persoanã, cunoscând cã aceasta este nerealã, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendã.

    (2) Producerea sau ticluirea de probe nereale, în scopul de a dovedi existenţa unei fapte prevãzute de legea penalã ori sãvârşirea acesteia de cãtre o anumitã persoanã, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani.