Majoritatea antreprenorilor de astăzi înţeleg că vor avea nevoie de un site web pentru afacerea lor. Cu toate acestea, ei au, de obicei, un buget rigid şi încearcă să creeze totul în interiorul firmei sau externalizează această necesitate către cineva care nu înţelege pe deplin viziunea afacerii, scrie The Startup Magazine. Ar putea părea uşor să alegi o temă deja existentă sau un editor cât mai simplu de site-uri doar pentru rapiditate, însă această strategie nu dă roade pe termen lung.

Iată câteva greşeli comune ale micilor afaceri:

Găzduirea site-ului

Alegerea unui pachet de web hosting pare destul de simplă. Răsfoieşti prin opţiuni, examinezi preţurile şi alegi un pachet care funcţionează pe baza bugetului şi a nevoilor afacerii. Dar multe firme nu-şi dau seama că trebuie să-şi actualizeze aceste planuri pe măsură ce nevoile se schimbă. După ce site-ul afacerii a fost în funcţiune pentru o vreme şi ai obţinut o anumită forţă de tracţiune, recomandarea specialiştilor este să luaţi în considerare schimbarea situaţiei actuale de găzduire.

Există câteva lucruri care ar putea merge prost atunci când ai un pachet de hosting nepotrivit. De exemplu, unele pachete ar putea fi motivul vitezei scăzute a site-ului - ceea ce afectează performanţa generală. Viteza site-ului este unul dintre factorii de clasificare ai Google, care utilizează aceste date pentru a determina cât de util este site-ul pentru un vizitator.

Colectarea informaţiilor despre vizitatori

Este esenţial să obţii informaţii despre clienţi. Banii cheltuiţi pentru atragerea publicul ţintă pe site-ul afacerii se vor dovedi inutili dacă nu colectezi orice tip de informaţii de la vizitatori. Acest lucru este din cauza faptului că, din punct de vedere statistic, şansele ca aceştia să se întoarcă pe site din proprie iniţiativă sunt mici. Totuşi, o strategie de retargetare te poate ajuta să îi recuperezi. Acest tip de strategie ar putea include un formular de înscriere pentru newsletter pe pagina de pornire, un concurs sau oferirea unui material audio/video/text în schimbul e-mailului.

Ignorarea potenţialului de blogging

Firmele de astăzi au nevoie de un blog pentru a concura pe mai multe niveluri. În primul rând, prin blogging, poţi oferi clienţilor conţinut de calitate care ajută la formarea credibilităţii şi utilităţii afacerii. În al doilea rând, are un impact major asupra clasamentului motorului de căutare. Acest lucru înseamnă că, în general, blogging-ul este o tactică bună de marketing pentru a creşte vizibilitatea afacerii. Pentru a concura cu afacerile similare, un blog trebuie inclus în strategia pe termen lung.

Datele de contact

Dacă site-ul nu face ca vizitatorii (potenţialii clienţi) să poată contacta uşor firma, aceştia nu o vor face, scrie Forbes. Multe dintre site-urile micilor afaceri nu au formulare de contact uşor de utilizat, iar unele nu au nici măcar un număr de telefon sau e-mail afişat. Formele de contact bune au doar câteva câmpuri obligatorii şi includ o reasigurare a vizitatorilor că datele colectate nu vor fi vândute. De asemenea, este recomandată trimiterea unui e-mail automat de  confirmare după primirea unui mesaj din partea unui vizitator.

Spaţiul în pagini

Designul site-ului web are un efect demn de luat în considerare asupra ratelor de conversie. Una dintre cele mai mari greşeli ale creatorilor de site-uri web începători este încercarea de a strânge cât mai multe informaţii pe o pagină. Spaţiul este foarte important pentru a crea o experienţă web plăcută pentru vizitatori. Spaţierea oferă o pauză vizuală şi face ca informaţiile disponibile să fie cât mai clare şi mai concise.