Facebook va începe să elimine postările de tip spam şi cele de tip "engagement bait”, care cer utilizatorilor să facă acţiuni cum ar fi distribuirea, etichetarea de prieteni, aprecierea sau comentarea.

Postările care îi determină pe utilizatori să "eticheteze un prieten” par populare pentru că se folosesc de algoritmii Facebook pentru a determina prioritizarea acelor postări în mai multe fluxuri de ştiri. Compania declară că postările care solicită ajutor, sfaturi sau recomandări persoanelor, cum ar fi strângerea de bani pentru caritate sau solicitarea de consultanţă, nu vor fi afectate de actualizare.

Facebook a revizuit şi a clasificat sute de mii de postări şi foloseşte inteligenţa artificială pentru a detecta diferitele tipuri de momeală de angajament.

"Mergând înainte, vom continua să găsim modalităţi de îmbunătăţire a eforturilor noastre pentru a reduce tipurile de «engagement bait» (…) Vrem să reducem răspândirea conţinutului care este spam sau înşelător pentru a promova conversaţii mai semnificative şi mai autentice pe Facebook”, spun reprezentanţii reţelei de socializare.

Diferite afaceri profitau de astfel de “momeli” pentru a atrage mai mulţi utilizatori pe paginile lor, transformând acest tip de conţinut într-un instrument de marketing.