Facebook a anuntat ca face un test in sase tari, inclusiv Serbia si Slovacia, pentru a imparti News Feed-ul in doua parti: una cu postari de la prieteni si alta cu postari de la diverse pagini la care utilizatorul a dat Like. Vestea este rea pentru publisherii care depind de traficul din Facebook, fiindca postarile acestora deja sunt vazute de mult mai putin oameni, arata datele din Slovacia. Facebook spune insa ca nu are de gand sa faca un test la nivel global si adauga ca utilizatorii au spus ca vor un Feed unde sa vada postari de la prieteni si de la membrii familiei, separat de postarile de la diversele pagini.

Testul va dura cateva luni in sase tari mai mici: Bolivia, Cambodgia, Guatemala, Serbia, Slovacia si Sri Lanka si acolo userii vor vedea doua News Feed-uri. Primele observatii, venite din Slovacia, arata ca in feed-ul cu postari de la familie si prieteni apar si postari de la diverse pagini care au platit pentru ca postarile sa fie evidentiate.

Miscarea inseamna ca tot mai multe pagini ar putea fi nevoite sa plateasca pentru publicitate la Facebook, fiindca altfel postarile lor nu vor mai aparea pe feed-ul principal, ci pe cel secundar care se gaseste in meniul Explore care este mai greu de gasit.