Companiile de tehnologie Google, Apple, Microsoft, Amazon şi Facebook ocupă primele 5 poziţii în Topul BrandZ 2017 al celor mai valoroase 100 de bran­duri la nivel mondial, conform clasa­mentului realizat de grupul de servicii de comunicare WPP şi agenţia de cer­cetare Kantar Millward Brown.

Companiile de tehnologie Google, Apple, Microsoft, Amazon şi Facebook ocupă primele 5 poziţii în Topul BrandZ 2017 al celor mai valoroase 100 de bran­duri la nivel mondial, conform clasa­mentului realizat de grupul de servicii de comunicare WPP şi agenţia de cer­cetare Kantar Millward Brown.

Cel mai valoros brand din lume în 2017 este Google, gigantul american a cărui valoare de brand este estimată la aproape 246 de miliarde de dolari, în creştere cu 7% faţă de anul trecut (când se afla tot pe locul 1 în acest clasament). Pe locul 2 (la fel ca în 2016) în topul ce­lor mai valoroase branduri la nivel glo­bal se află Apple, cu o valoare estimată la circa 235 de miliarde de dolari, în creştere cu 3% faţă de anul trecut. De asemenea, Microsoft ocupă locul trei în clasament, cu un brand estimat la o valoare de 143 de miliarde de dolari, în creştere cu 18% faţă de anul trecut.

O evoluţie spectaculoasă a avut-o retailerul american Amazon, care înre­gis­trează cea mai mare creştere în va­loare nominală dintre brandurile din Top 100, ajungând la o valoare de 139,3 mi­­liarde de dolari (Ă41% faţă de anul trecut), clasându-se pe locul 4 în top (faţă de locul 7 ocupat în 2016). „Gigantul din retail a continuat să se concentreze asupra ecosistemului său tehnologic construit pentru a răspunde unei varietăţi de nevoi ale consu­ma­torilor, cum ar fi cele de cumpărare online, livrare rapidă şi entertainment, şi a introdus noi servicii bazate pe inteligenţă artificială cum ar fi livrarea alimentelor şi asistentul personal inteligent Alexa”, spun autorii studiului.