Mai mult de jumătate dintre români (53%) foloseau un smartphone la finalul anului trecut, echivalentul unei creşteri de peste patru ori raportat la intervalul 2012 - 2016, arată rezultatele unei cercetări comandate de Google.

Potrivit studiului, în România, tinerii cu vârste de sub 25 de ani utilizează cel mai mult smartphone-ul ca un asistent personal. Astfel, 91% dintre aceştia folosesc terminalul inteligent, faţă de 24%, în urmă cu 4 ani. În acest sens, 73% dintre cei chestionaţi utilizează motoare de căutare pe dispozitivul mobil, iar 79% vizitează platforme de social media, în timp ce jumătate dintre ei îşi verifică e-mail-ul pe smartphone.

În plus, trei sferturi dintre tineri (75%) vizionează clipuri video pe smartphone cel puţin o dată pe săptămână, ascultă muzică (66%), verifică ora (71%) sau fac poze (65%).

Tot pe plan naţional, 38% dintre utilizatorii de smartphone spun că accesează mai des internetul de pe telefon decât de pe computer şi doar 17% dintre ei apelează preponderent la computer
pentru a intra pe internet.

În acelaşi timp, la finalul anului trecut, cei mai mulţi dintre români (31%) au declarat că utilizează două dispozitive inteligente, în timp ce 25% se mulţumesc cu un singur terminal, iar 15% cu trei dispozitive.

Pe de altă parte, la nivel global, adopţia smartphone-urilor în rândul utilizatorilor de Internet s-a dublat în ultimii patru ani, ajungând la 70%.

Raportul Google Consumer Baromoter prezintă o concluzie a unui studiu multianual realizat în 40 de ţări, printre care şi România. Acest studiu documentează 5 ani de cercetare (între 2012 şi 2016), în care Google şi Kantar TNS au susţinut peste 625.000 de interviuri cu oameni din toată lumea.

Google a fost fondat, în 1998, de Larry Page şi Sergey Brin, iar de atunci compania a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare, precum Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube.

În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google.