Principalul vector folosit de răufăcătorii care operează în perioada de Black Friday este ţintirea potenţialilor clienţi cu e-mail-uri care promit chilipiruri, arată un comunicat al Bitdefender, care a întocmit un set de recomandări pentru a evita astfel de situaţii.

Faţă de campaniile de Black Friday organizate în alte ţări, ofertele derulate în România pe toată durata anului calendaristic fac ca riscul la care se expun utilizatorii prin tentative de phishing să fie constant. În acest context, folosirea unei soluţii de securitate poate face diferenţa între accesarea unor site-uri periculoase care colectează parole sau date de pe card şi navigarea în siguranţă”, spune Bogdan Botezatu, specialist în securitate cibernetică din Bitdefender, într-un comunicat al companiei.

Pentru a evita neplăcerile, specialiştii companiei recomandă:

1. Identificaţi şi ignoraţi mesajele de phishing. Escrocii folosesc cupoane de reduceri pentru a ademeni utilizatorii mai puţin vigilenţi. Aceştia atrag utilizatorii cu pagini de shopping false şi îi păcălesc să divulge detalii de card în schimbul unor produse care nu vor ajunge niciodată la ei.

2. Nu cumpăraţi produse promovate prin e-mail-uri nesolicitate. Verificaţi legitimitatea unui magazin online pe forumuri, printr-o simplă căutare în motoarele de căutare. Învăţaţi din experienţa altora.

3. Alegeţi doar magazine online cu certificate SSL astfel încât să le puteţi confirma identitatea. O adresă ce începe cu HTTPS şi un lăcăţel indică faptul că sunteţi pe o pagină securizată, dar magazinele online respectabile furnizează şi informaţii legate de identitate împreună cu certificatul SSL.

4. Nu divulgaţi codul PIN în locul codului CVV (Card Verification Value). Acesta din urmă este un număr de trei cifre scris pe spatele cardului de credit sau de debit. Majoritatea comercianţilor online îl solicită pentru a fi siguri că cel care face tranzacţia este posesorul real al cardului.

5. Faceţi o scanare completă a sistemului înainte de a iniţia o plată şi asiguraţi-vă că este 100% sigur.

6. Când tranzacţia este finalizată şi primiţi în continuare mesaje de la departamentul de relaţii cu clienţii al magazinului online, cereţi informaţii în plus în legătură cu măsurile de securitate suplimentare solicitate de comerciant.

7. Folosiţi conexiunea de date mobile a telefonului sau tabletei pentru a face achiziţii online. Evitaţi să faceţi cumpărături conectaţi la o reţea wireless publică ce poate fi interceptată. Dacă e neapărat necesar să faceţi asta, folosiţi o soluţie de plată dedicată, precum Bitdefender Safepay, pentru a vă conecta în siguranţă la contul bancar sau pe site-uri de plăţi online.

8. Pe cât posibil, faceţi cumpărături online de acasă. Este riscant să cumpăraţi în timp ce sunteţi la serviciu, la bibliotecă, într-o cafenea, în laboratorul şcolii unde computerele pot fi folosite de alte persoane. Aceste sisteme pot fi monitorizate prin mecanisme de supraveghere.

9. Asiguraţi-vă că folosiţi o soluţie de securitate care blochează şi reclamele periculoase. Menţineţi-vă întotdeauna browser-ul şi soluţia de securitate actualizate. Troienii bancari şi viruşii cu componentă de rootkit sunt ameninţări în creştere. Aceştia fură informaţii bancare, monitorizează tranzacţiile sau se autentifică în conturile bancare în timp ce stau ascunse în sistem.

10. Verificaţi-vă regulat conturile în special înainte şi după tranzacţiile online, pentru a fi siguri că totul este în regulă.

Bitdefender este o companie de securitate informatică care furnizează soluţii de protecţie împotriva ameninţărilor complexe către 500 de milioane de utilizatori din peste 150 de ţări.

Mediafax