Ţinta de un milion de IT-işti se poate atinge şi cu programe mai scurte de educaţie, livrate sub formă de învăţământ postliceal sau ca programe echivalente cu doi ani de facultate, spun decanii facultăţilor cu profil IT din Bucureşti, instituţii care „produc“ anual 1.000 de ingineri de IT.

„Se spune că în următoarea perioadă piaţa forţei de muncă din România va avea nevoie de apro­ximativ un milion de specialişti în IT. Deşi este cert că numărul absolvenţilor facultăţilor de profil trebuie să crească substanţial, nu cred că este nevoie de un milion de oameni care să aibă compe­tenţele pe care facultatea noastră le oferă studenţilor pentru a lucra în IT, mai ales în domeniul serviciilor. Cred că ar trebui creată o formă de învăţământ care să formeze tinerii printr-un program de învăţământ de scurtă durată, echivalent cu doi ani de facultate, de exemplu. Astfel, se pot crea programatori care să nu fie nea­părat ingineri de calculatoare. Nivelul de competenţă al unui IT-ist care repară din când în când trei calculatoare la un oficiu poştal din provincie nu tre­buie să fie atât de ridicat“, a spus Adina Magda Florea, decanul Facultăţii de Automa­ti­că şi Calcula­toare din Uni­ver­sitatea Politehnică din Bucureşti, instituţie de învăţământ care „livrează“ circa 500 de absolvenţi în fiecare an.

De aceeaşi părere sunt şi profesorii Fa­cultăţii de Matematică şi Informatică din cadrul Universităţii din Bucureşti. „O solu­ţie ar fi dezvoltarea învăţă­mântului liceal şi postliceal în domeniu, pe baza unui parteneriat public-privat, care ar conduce la crearea unui corp de specialişti de nivel mediu şi care ar satisface nevoia mare şi în creştere, manifestată de companiile din domeniu, fie ele româneşti, dar mai ales străine, pentru acest tip de pregătire“, a explicat Victor Ţigoiu, decanul Facultăţii de Matema­ti­că şi Infor­matică din cadrul Univer­sităţii din Bucu­reşti, instituţie care a avut anul trecut circa 270 de absolvenţi.

Pe de altă parte, spune el, trebuie să crească investiţia în cercetare în aşa fel încât să crească şi calitatea facultăţilor de profil, care ar conduce poate la un număr mai scăzut de absolvenţi, însă munca acestora ar genera o valoare adăugată mai mare şi o creştere economică sănătoasă.C