Apple a prezentat marţi iPhone 6, reproiectat cu ecrane mai mari faţă de modelele precedente, cu colţuri rotunjite şi carcasă mai subţire, într-un eveniment care indică direcţia spre care se îndreaptă compania sub conducerea lui Tim Cook. Apple a prezentat iPhone 6, cu ecran mai mare şi carcasă mai subţire, scrie Mediafax.

Evenimentul a fost organizat la Flint Center for the Performing Arts, în apropiere de sediul central al Apple din Cupertino, unde a fost lansat Macintosh în urmă cu 30 de ani şi unde Steve Jobs a prezentat iMac în 1998, transformând Apple dintr-o companie în pragul falimentului în cea mai valoroasă companie din lume.

Noile iPhone 6 şi iPhone 6 Plus, cu carcase argintii, aurii şi gri, vin cu ecrane de 4,7 inci şi 5,5 inci.

IPhone 6 are un preţ cuprins între 199 de dolari şi 399 de dolari, cu un contract de abonament pe doi ani, în timp ce preţul iPhone 6 Plus este de 299-499 de dolari.

Telefoanele vor putea fi precomandate pe 12 septembrie şi vor fi livrate pe 19 septembrie, potrivit companiei.

Noile iPhone-uri vor fi dotate cu procesor A8 de 64 de biţi, cu 25% mai rapid faţă de cipurile modelelor precedente. Telefoanele vor fi prevăzute şi cu un nou procesor de mişcare pentru fitness şi aplicaţii de monitorizare a sănătăţii. Potrivit Apple, peste 200 de operatori de telefonie comandă noile telefoane.

Cu ecranele mai mari ale noilor iPhone, Apple răspunde preferinţei utilizatorilor pentru vizionarea de conţinut video, navigare pe Internet şi jocuri. Ecranele mai mari au reprezentat un avantaj concurenţial important pentru concurenţi ai Apple precum Samsung, al cărui smartphone Galaxy S5 are ecran de 5,1 inci, iar noul model Note, lansat săptămâna trecută, ecran de 5,7 inci.

Chiar dacă piaţa a aşteptat cu interes şi prezentarea unui dispozitiv purtabil al Apple, iPhone rămâne cel mai important produs al companiei. Anul trecut, dispozitivele iPhone au asigurat circa jumătate din veniturile de 171 de miliarde de dolari ale Apple.

Ceasul Apple Watch este prima categorie nouă de produse dezvoltată şi lansată sub conducerea directorului general Tim Cook, care va combina funcţiile de monitorizare a sănătăţii şi a activităţii de fitness cu comunicaţiile. Este de asemenea primul produs nou lansat de Apple după introducerea iPad în 2010.

Toni Sacconaghi, analist la Bernstein Research, estimează că dacă Apple va vinde 30 de milioane de ceasuri la preţul de 250 de dolari fiecare va adăuga circa 7,5 miliarde de dolari la veniturile companiei.

„Vă vom prezenta nişte produse extraordinare. Credem că la sfârşitul zilei veţi fi de acord că este o zi majoră pentru Apple“, a spus directorul executiv, Tim Cook Cook, la începutul evenimentului.

Apple Watch, care a fost primit cu ovaţii de către participanţii la eveniment, este prevăzut cu un soft reproiectat care funcţionează cu o tastatură pe una din părţi. Aparatul cu ecran tactil este disponibil în două dimensiuni, precum şi ca model clasic, sport şi gold.

Ceasul poate fi folosit pentru măsurarea pulsului şi dispune şi de aplicaţii pentru monitorizarea stării de sănătate.

De asemenea, Apple Watch include aplicaţii pentru hărţi, fotografii, muzică şi mesaje. Pentru a putea funcţiona, Apple Watch trebuie să fie conectat la un iPhone.

„Apple Watch este cel mai personal aparat pe care l-am creat vreodată. Am dorit să creăm cel mai bun ceas din lume“, a spus Cook.

Apple Watch va fi disponibil de la începutul anului 2015, la un preţ de pornire de 349 de dolari. Ceasul inteligent este compatibil cu iPhone 5, iPhone 5c, iPhone 5s, iPhone 6 şi iPhone 6 plus, cu ultima versiune a sistemului de operare iOS 8.

Compania a prezentat totodată un nou sistem mobil de plăţi, Apple Pay, proiectat să transforme iPhone-urile în portofele digitale.

Apple formează parteneriate cu companii de carduri de credit ca American Express, MasterCard şi Visa, iar serviciul va fi disponibil în Statele Unite din luna octombrie.