Peste 250 de incidente cu impact semnificativ au afectat securitatea şi integritatea reţelelor şi a serviciilor de comunicaţii electronice, pe parcursul anului trecut.

Cele mai multe conexiuni afectate de aceste incidente au fost cele de telefonie mobilă, cu aproape 10 milioane de conexiuni afectate, urmate de  serviciile de internet mobil, cu peste 7,5 milioane de incidente şi serviciile de telefonie fixă, cu peste 2,3 milioane de conexiuni afectate.

De asemenea, şi internetul fix şi retransmisia programelor audiovizuale au fost afectate, cu aproximativ 1 milion de conexiuni cu probleme, potrivit raportului publicat, de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Potrivit datelor raportate de furnizori către ANCOM, un incident cu impact semnificativ a afectat în medie aproximativ 80.000 de conexiuni, iar 80% dintre incidente au fost descoperite în momentul producerii lor. Incidentul mediu a durat cinci ore, în timp ce durata totală a incidentelor raportate pe anul 2013 este de 1.218 ore.

Aproape 40% dintre incidente au avut cauze interne furnizorilor de comunicaţii, respectiv erori de sistem software sau hardware, erori umane generate de configurarea şi operarea greşită a echipamentelor.

Majoritatea însă, de peste 60%, au fost determinate de factori externi, precum întreruperea alimentării cu energie electrică sau secţionarea accidentală a fibrei optice, fenomene naturale sau furturi de cabluri.

Un procent de 89% dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgenţă la numărul 112, dat fiind că cele mai multe dintre incidentele din 2013 au vizat serviciile de telefonie mobilă.

Totuşi, utilizatorii au putut apela numărul unic de urgenţă pentru că solicitările au fost preluate de alte staţii de bază din reţea, neafectate de incident sau de un alt furnizor de telefonie mobilă cu acoperire în zonă, astfel încât nu au fost înregistrate probleme în acest domeniu.