Pentru ca actuala procedură a insolvenţei să ducă la salvarea societăţii comerciale PETROLUL PLOIEŞTI S.A. este necesar ca planul de reorganizare propus de administratorul judiciar şi de club să fie viabil. Aceasta presupune că acest plan să fie însuşit de creditori, prin votul lor majoritar. Dacă planul de reorganizare trece de vot, intră în vigoare un program de activitate, cu încasări şi plăti pe următorii trei ani, menit să acopere „găurile” lăsate de administraţia clubului. Însă, în fiecare lună, acest plan va fi controlat de creditorii care pot reveni oricând asupra deciziei de aprobare, dispunând trecerea în faliment.

Însă probabilitatea ca un astfel de plan să fie votat este extrem de mică. Şansele reduse sunt generate de faptul că SC PETROLUL PLOIEŞTI S.A. a prognozat venituri foarte mari şi cheltuieli foarte mici. Mai direct, veniturile sunt bine „umflate” şi practic nerealizabile (presupun un lot competitiv, capabil de performanţă), în timp ce cheltuielile sunt drastic reduse, ceea ce, la nivelul lotului înseamnă o valoare foarte scăzută, cu criterii de performanţă care nu asigura veniturile necesare plăţii datoriilor.

În situaţia în care planul de reorganizare nu este votat cu majoritatea voturilor creditorilor (aceştia votează pe categorii de creanţe), societatea comercială trece în faliment, iar marca şi palmaresul revin Consiliului Local Ploieşti, acesta fiind titularul lor, conform înscrierii de la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Marci. Echipa, odată trecută în faliment, va fi dezafiliata de la FRF şi va părăsi competiţia.

Va urma, cu probabilitate mare, o perioadă de reconstruire a clubului, pe baze care să excludă ceea ce astăzi se întâmplă, primăria având posibilitatea de a forma o echipă de fotbal proprie, cu finanţare integrală de la bugetul local, fără temeri legate de ilegalităţi în susţinerea financiară a unei societăţi private.

Asta dacă, până în 18 iunie 2015 nu apar şeicii, ucrainenii, canadienii sau alte popoare dispuse să cumpere o „gaură neagră”, numită SC FC PETROLUL PLOIEŞTI S.A..