Malaezia, Australia şi China au anunţat marţi dimineaţă suspendarea operaţiunilor subacvatice de căutare a zborului MH370, care a dispărut în urmă cu aproape trei ani de pe radare, în timpul unei curse comerciale de la Kuala Lumpur la Beijing. Soarta celor 239 de persoane de la bordul aeronavei dispărute rămâne un mister, după peste doi ani şi jumătate de căutări în van, în urma cărora s-au găsit doar câteva bucăţi de fuzelaj şi bagaje plutind în derivă pe ocean, relatează Reuters.

”Deşi am utilizat cea mai bună tehnologie disponibilă în aceste eforturi... căutările noastre nu au reuşit să localizeze aeronava”, se arată în declaraţia semnată la o întâlnire tripartită de Australia, Malaezia şi China.

Aeronava MH370 avea 239 de persoane la bord atunci când a dispărut de pe radare, la data de 8 martie 2014. Epava nu a fost nici până acum găsită de echipa internaţională de căutare, însă resturi din aripă au apărut anul trecut pe coasta insulei Reunion, dar şi în apropiere de Madagascar.

Echipe de specialişti au petrecut doi ani verificând o zonă situată în sudul Oceanului Indian. Zona de căutare are o suprafaţă totală de 120.000 de kilometri pătraţi.

Însă, operaţiunile de căutare a cursei Malaysia Airlines au costat peste 124 de milioane de dolari din bugetul guvernului de la Kuala Lumpur. În acest caz, vorbim şi de cele mai scumpe operaţiuni din istorie.

Experţii susţin că avionul malaezian s-a abătut cu mii de kilometri de la traseu, iar zona de căutare este complet greşită.

Ultimul vas a plecat în luna decembrie pentru o operaţiune de căutare în Oceanul Indian.

Familiile pasagerilor dispăruţi au cerut în mod repetat continuarea operaţiunii, în special după ce mai mulţi experţi au explicat că echipele de căutare au greşit locul.