Potrivit unui comunicat al Sindicatului Liber al Navigatorilor, în data de 1 august 2015, nava Asirat, sub pavilion Republica Moldova, a fost reţinută în portul Gabes, din Tunisia, în urma unui litigiu comercial, la bordul vasului fiind 20 de membri de echipaj, toţi de naţionalitate română, care nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Aceştia sunt neplătiţi din luna iulie 2015 şi acuză condiţiile de muncă şi viaţă precare de la bordul navei, iar unii dintre marinari spun că au diverse probleme de sănătate - boli de piele, de rinichi, de inimă şi de stomac.

"Autoritatea Navală Romană şi Sindicatul Liber al Navigatorilor au declanşat procedurile pentru executarea poliţei de securitate financiară în vederea plăţii şi repatrierii echipajului. Agenţia de crewing Sea Wind Shipping face eforturi pentru a avea echipajul repatriat. De asemenea, aceştia au întrerupt contractul de furnizare personal navigant încheiat cu societatea National Transport Company din Constanţa pentru nava Asirat, pentru nerespectarea clauzelor, neplata echipajului şi a datoriilor faţă de agenţia de crewing", se arată în comunicatul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Potrivit documentului citat, Ministerul Afacerilor Externe a fost informat despre această situaţie, iar în prezent se încearcă, cu ajutorul MAE, să se obţină de la autorităţile tunisiene aprobarea repatrierii echipajului actual.

"Toţi cei implicaţi fac eforturi pentru plata şi repatrierea navigatorilor", se mai arată în comunicatul citat.

Sindicatul Liber al Navigatorilor face apel către toţi navigatorii români şi la agenţiile de crewing din România să evite furnizarea de personal navigant pe această navă deoarece condiţiile de la bord nu respectă convenţia MLC 2006. Totodată, navigatorii care pleacă în voiaje să se asigure că viitorul lor loc de muncă, prin contractul semnat, este conform cu MLC 2006, care este o convenţie internaţională privind munca în domeniul maritim.