Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine a propus o serie de modificări a Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România. Ce trebuie să ştie şoferii?
Cea mai importantă modificare propusă de DPIIS este reintroducerea procedurii de reţinere a certificatului de înmatriculare al  vehiculului utilizat fără rovinietă valabilă, până la achitarea amenzilor datorate de contravenienţi.
În cazul constatării contravenţiei prin intermediul terminalelor de interogare, utilizatorilor români şi străini, odată cu aplicarea amenzii contravenţionale, se aplică şi sancţiunea contravenţională complementară de reţinere a certificatului de înmatriculare al vehiculului, de către personalul abilitat în acest sens, potrivit legii, până la prezentarea dovezii de achitare a amenzii contravenţionale.
Interesant este că, în acelaşi timp, în cadrul comisiilor parlamentare există o altă propunere de modificare a aceleiaşi Ordonanţe, în care iniţiatorul Victor Socaciu propune exact invers: eliminarea atât a sancţiunii plăţii "tarifului de despăgubire", cât şi a măsurii complementare de reţinere a certificatului de înmatriculare, menţinându-se sancţiunea principală - amenda contravenţională - pentru deţinătorii autovehiculului care utilizează reţeaua de drumuri naţionale din România fără să plătească tariful de utilizare.