Trenurile Hyperloop One ar putea lega mai multe oraşe din Europa. Distanţe de peste o mie de kilometri ar putea fi parcurse în câteva zeci de minute.

Au fost propuse şi câteva rute care ar putea fi construite în Europa. Printre acestea se află Corsica-Sardinia (451 km), Estonia-Finlanda (90 km), Germania (1.991 km), Polonia (415 km), Spania-Maroc (629 km), Olanda (428 km), Marea Britanie – legătură nord-sud (666 km), Marea Britanie – arc nordic (545 km), Marea Britanie – Scoţia – Ţara Galilor (1.060 km).

Prima linie a trenului Hyperloop ar putea fi între Amsterdam şi Paris. Trenul ar urma să transporte până la 40 de pasageri.

Hyperloop Transportation Technologies a construit în deşertul Nevada o zonă de teste pentru ceea ce ar putea reprezenta transportul în comun al viitorului.

Miliardarul Elon Musk, cel care a fondat şi producătorul de maşini electrice Tesla, este susţinătorul proiectului Hyperloop. Acesta spune că o distanţă de 600 de kilometri ar putea fi parcursă în mai puţin de o oră. Tehnologia presupune ca nişte trenuri speciale să circule la viteze mari, cu energie solară, printr-un tub pneumatic cu diametru de aproximativ 2 metri, pe perne de aer.

Investiţiile într-un traseu de 600 de kilometri ar fi de aproximativ 6 miliarde de dolari, iar proiectul ar putea fi implementat în 7 – 10 ani. Trenurile, nişte capsule metalice speciale, ar putea fi capabile să transporte până la 28 de pasageri, cu viteze de până la 1.300 de kilometri pe oră.

În luna martie a anului trecut, Hyperloop Transportation Technologies a anunţat că a semnat o înţelegere cu autorităţile din Slovacia şi analizează posibilitatea de a construi tubul care poate transporta oameni sau materiale la viteze foarte mari.

„Slovacia este un lider tehnologic în industriile auto, ştiinţa materialelor şi în energetică, multe dintre acestea fiind importante pentru sistemul Hyperloop. Un Hyperloop european va încuraja colaborarea şi inovaţia în Slovacia şi în toată Europa”, a declarat Dirk Ahlborn, CEO-ul Hyperloop Transportation Technologies.

Dacă o călătorie de la Bratislava la Viena durează o oră cu maşina, cu mijlocul de transport revoluţionar ar dura în jur de 8 minute.