În timp ce României i se interzice să încurajeze vânzarea produselor alimentare autohtone, în numele libertăţii pieţelor şi comerţului din UE, ţările străine îşi închid puţin câte puţin piaţa transporturilor rutiere în faţa transportatorilor români, sub privirile îngăduitoare ale Comisiei Europene şi în absenţa oricăror reacţii venite din partea Ministerului Transporturilor şi Guvernului.
Ultima ţară care se aliniază curentului îndreptat impotriva transportatorilor români este Italia, după Franţa, Belgia şi Germania. Camera Deputaţilor a Parlamentului Italian a aprobat, la 05 iunie 2017, proiectul de lege pentru ratificarea Decretului-lege 50/2017, care pretinde că ar conţine “politici corective de conturi publice”, dar care, în fapt, are ca scop golirea ţării de firmele şi şoferii din estul Europei, informează publicaţia de specialitate TIR Magazin.
Italienii au reacţionat astfel în numai cinci zile la un aşa zis “pachet de mobilitate” prezentat, pe 31 mai 2017, de Comisia Europeană. Publicaţia menşionată acuză o „incapacitate a guvernului european de a reacţiona corect pentru protejarea libertăţii de mişcare a forţei de muncă, unul dintre idealurile pentru care s-a creat Uniunea Europeană”. Inacţiunea Comisiei Europene a dat curaj politicienilor din ţările bogate să vină cu pachete legislative prin care ţările sărace sunt scoase de la “masa comună”. Proiectul de lege urmează să fie dezbătut acum şi de Senatul italian, care e puţin probabil să aducă modificări substanţiale textului.
În actuala formă, proiectul de lege reduce drastic timpul în care un şofer poate face cabotaj pe teritoriul Italiei la volanul unui camion înmatriculat de o firmă din străinătate (cabotajul este activitatea de transport prestatată pe teritoriul unei ţări dec ătre o firmă de transport dintr-o altă ţară. Este însă de neînţeles menţinerea aceastei noţiuni ce datează din perioada pre-aderare, atât timp cât graniţele UE nu mai există din punct de vedere economic comercial iar Uniunea Europeană se consideră a fi o singură piaţă. Mai mult, firmele din alte ţări trebuie să notifice autorităţile italiene despre operaţiunile de transport pe care le efectuează în această ţară. De asemenea, pentru a creşte exponenţial costurile firmelor, şi italienii impun un plafon minim în euro de plată a şoferilor, precum şi proceduri de rambursare a cheltuielilor de deplasare, cazare şi masă. O copie a notificării, împreună cu contractul de muncă (sau documentaţia echivalentă) şi salariul şoferului, trebuie să fie la bordul vehiculului, astfel încât să poată fi controlate de către poliţia rutieră.
Toate documentele trebuie să fie traduse în limba italiană. Lipsa acestor documente de pe vehicul (sau prezenţa unei documentaţii care nu corespunde cu ceea ce este cerut de standard -cum ar fi statul de plată netradus în italiană) are ca rezultat aplicarea unei amenzi de la 1.000 euro la 10.000 euro. În acord cu un nou articol, amenda trebuie plătită imediat agentulului care instrumentează cazul, sub sancţiunea reţinerii vehiculului până la maximum 60 de zile. Ca o consecinţă directă a noilor pachete legislative din ţările occidentale, va creşte din nou numărul propriilor cetăţeni angajaţi în transportul rutier. Cele mai multe firme est-europene nu vor putea face faţă hăţişului birocratic instituit peste noapte de Vest. Aceste companii vor fi silite să renunţe la transporturile intracomunitare şi să îşi concedieze mare parte dintre şoferii profesionişti folosiţi acum pentru aceste operaţiuni.
Inclusiv firmele vestice de transport care şi-au deschis firme în Est pentru a angaja la costuri mai mici şoferi cu care să lucreze în propriile ţări vor fi afectate. Mai mult, patronii acestor firme riscă şi să fie acuzaţi de evaziune fiscală pentru că aplică un sistem în care prestează servicii de transport în propriile ţări şi plătesc taxe şi impozite mult mai mici în ţările din estul Europei.
Pe termen scurt, politicienii vestici dau lovituri de imagine pentru că redeschid piaţa transporturilor pentru şoferii lor profesionişti, care sunt mai pretenţioşi şi mult mai scumpi decât cei est-europeni. Preţul social va fi plătit de un mare număr de şoferi din ţările estice, care îşi vor pierde locurile de muncă. Pe termen mediu şi lung, creşterea costurilor cu transportul rutier va face ca preţul la raft al produselor să crească substanţial, adică o lovitură pentru toţi cetăţenii acelor ţări. Măsura italienilor vine după ce ţări precum Germania, Franţa, Belgia au ridicat numeroase cerinţe care împiedică practic accesul şoferilor est-europeni pe pieţele lor. Citeşte aici mai mult pe acest subiect,
Încă o ţară UE închide uşa tirurilor româneşti
10 iunie 2017
(402 vizualizări)
Din aceeaşi categorie:
Rafila: Noi am închis şcolile când nu era cazul/ Nu putem ţine un copil în faţa unui ecran luni de zile pentru că ne e frică de ce s-ar putea întâmpla
(25 noiembrie 2020)
116 vizualizări
Suma de bani descoperită de poliţişti, când au descins la o grupare care falsifica bancnote
(2 noiembrie 2022)
22 vizualizări
Propunere: Curs de securitate cibernetică în şcoli
(11 mai 2015)
48 vizualizări
Ce servicii medicale poţi primi gratuit în Romania, indiferent dacă eşti sau nu asigurat
(13 iunie 2017)
205 vizualizări
Ce medicamente vor să cumpere cu bani de la stat spionii de la SIE
(13 martie 2017)
306 vizualizări
Sechestru pe o parte din terenurile de la Nana ale familiei Băsescu
(6 martie 2015)
195 vizualizări
Sindicatul Europol caută „un poliţist responsabil” care să îl sancţioneze pe preşedintele României
(17 noiembrie 2021)
20 vizualizări
Incendiu violent, izbucnit într-un spital din Maramureş. Opt echipaje de pompieri şi paramedici au intervenit de urgenţă. Care este starea pacienţilor
(15 martie 2021)
55 vizualizări
România va înregistra o scădere a populaţiei de 22,1% până în 2050, potrivit unui raport ONU
(1 august 2015)
38 vizualizări
Zeci de percheziţii în România şi Italia, pentru destructurarea unei grupări specializate în fraude informatice
(28 martie 2018)
87 vizualizări
Guvernul ar putea decide încă o zi liberă până la sfârşitul lunii
(12 aprilie 2018)
942 vizualizări
Cutremur cu magnitudinea 3,7, cu epicentrul în apropiere de Ploieşti
(30 ianuarie 2021)
957 vizualizări
Cod Rutier 2019. Greşeala din trafic care îi poate lăsa pe şoferi fără permis auto pentru un an. Poliţiştii nu trec cu vederea acest detaliu
(11 noiembrie 2019)
80 vizualizări
Asociaţia Salvaţi Copiii: În România, un copil din doi este supus unei forme de abuz, iar o treime trăieşte în risc de sărăcie şi excluziune socială.
(2 iunie 2021)
21 vizualizări
MAE alocă o linie telefonică de asistenţă pentru cetăţenii români din străinătate în contextul COVID-19
(17 martie 2020)
39 vizualizări
Ordinul Arhitecţilor din România e în doliu! Şase arhitecţi tineri şi-au pierdut în clubul Colectiv
(3 noiembrie 2015)
331 vizualizări
Zece autobuze electrice, cu aer condiţionat, internet, camere video şi sistem de ticketing, la Cluj-Napoca
(1 iunie 2018)
1096 vizualizări
Experiența de joc în cazinouri Terestre vs. Online - TU pe care o preferi?
Când vine vorba de pasiunea pentru jocurile de noroc, alegerea între cazinourile
Când vine vorba de pasiunea pentru jocurile de noroc, alegerea între cazinourile
Ia zi, Bulă, obişnuieşti să fumezi?
Bulă: – Mmm… Aşa şi aşa…
– Dar cât înseamnă „aşa şi aşa”?
– Mmm… Păi cam 4 pachete pe zi.
– Dulciuri mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam 5 ciocolate pe zi.
– Sărat mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Cam o solniţă pe zi pun în mâncare.
– Grăsimi mănânci? – Mmm… Aşa şi aşa…
Cam un kil- două de slană pe zi…
– Prăjit mănânci?
– Mmm… Aşa şi aşa… Pe zi… Cam câte o omletă de 4 ouă şi cartofi prăjiţi, asezonaţi cu cârnaţi
.– Aha… Dar de băut, bei? – A, da! De băut, beau!
A luat foc internetul, au navalit deontologii, au explodat opiniile. Cazul Gheboasa, la mare concurenta cu fata ucisa in Mangalia care avea initial 12 ani si fusese violata, iar apoi 18 si ucisa de colega de camera In fapt, un produs al gradului de cultura aferent unor concetateni, domnul cu pricina a fost lasat sa evolueze intr-o siluire a...
Conflictele dintre Roberta Anastase şi Andrei Volosevici sunt vechi. Certurile dintre ei durează mult şi foarte greu vreun cunoscut reuşeşte să îi facă să comunice din nou. Rezultatul alegerilor interne de la PNL Ploieşti este încă o dovadă a faptului că liberalii au dorit să îi dea o lecţie lui Volosevici, arâtându-i voalat că nu este pe...
Prin 1951 Brâncusi a dorit să lase mostenire României 200 de lucrări si atelierul său parizian. Statul român a respins oferta. A fost o sedinţă si s-a decis că Brâncusi nu poate fi considerat un creator în sculptură pentru că "speculează prin mijloace bizare gusturile morbide ale societăţii burgheze". Cei care au hotărât asta au fost...
„Omul cel mai fericit e cel care-i face fericiţi pe cât mai mulţi oameni.” — Denis Diderot
Curs valutar
28 noiembrie 2023
EURO = 4.9725 RON
USD = 4.5419 RON
GBP = 5.7376 RON
Top articole