Consiliul Naţional al Audiovizualului a interzis difuzarea spoturilor publicitare ale companiei Roşia Montană Gold Corporation. Motivul: este o campanie agresivă, socială şi politică şi nicidecum una comercială. Membrii CNA reclamă şi faptul că spoturile au conţinut nereal.

CNA a decis să întrerupă campania publicitară TV pentru Roşia Montană, emiţând o decizie de intrare în legalitate prin care autorii spoturilor trebuie să le modifice aşa încât să fie în conformitate cu legea, iar până atunci televiziunile nu mai pot difuza reclamele existente în prezent. Potrivit unei monitorizari CNA, televiziunile au difuzat, de la 1 septembrie, de sute de ori diversele versiuni ale reclamelor pentru Roşia Montană, potrivit hotnews.ro.

În acelaşi timp, monitorizarea arată că Pro TV, TVR 1, Realitatea TV, Digi 24 şi B1 TV sunt singurele posturi care au început să relateze despre protestele împotriva proiectului Roşia Montană din prima zi a acestora, în timp ce altele, precum Atena 1 sau Kanal D, au acoperit subiectul abia din 9 septembrie. B1 TV şi România TV sunt posturile care, din 1 septembrie, au difuzat cele mai multe spoturi legate de proiectul Roşia Montană, urmate, la o oarecare distanţă, de Antena 3.

Prezent la şedinţa CNA de marţi, avocatul companiei Roşia Montană Gold Corporation, Sergiu Creţu, a solicitat Consiliului amânarea luării unei decizii pe subiectul Roşia Montană.

CNA a decis, însă, să continue discutarea subiectului, având în vedere că la Consiliu au fost primite peste 2.000 de reclamaţii privind modul în care radiodifuzorii au reflectat subiectul proiectului de exploatare minieră de la Roşia Montană şi al protestelor celor care se opun acestui proiect.

La propunerea Laurei Georgescu, preşedintele CNA, Consiliul a hotărât să aplice o decizie de intrare în legalitate în privinţa celor 11 spoturi, fapt care presupune că acestea nu mai pot fi difuzate în forma actuală.

Decizia de oprire de la difuzarea pe TV a spoturilor de promovare a proiectului de la Roşia Montană (în forma în care au fost difuzate în perioada 1 septembrie - 6 octombrie) a fost luată de membrii CNA cu opt voturi "pentru" (Laura Georgescu, Lorand Turos, Monica Guberat, Viorel Vasile Buda, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea).

Aceşti membri ai CNA au considerat că aceste spoturi au încălcat articolul 29, aliniatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei".