Cozile interminabile de la arhivele instantelor de judecata ar trebui să devină istorie, pentru ca partile aflate in procese au acum posibilitatea sa primeasca pe mail parti importante din dosarul de instanta.

Mai exact, oricine are un proces poate solicita instantei de judecata inscrierea in baza de date a adresei sale de email, astfel ca toate comunicarile, incheierile de sedinta si hotarararile magistratilor le poate primi in format electronic, cu mult timp inainte ca acestea sa-i fie trimise prin posta, asa cum cere Codul de procedura Civila.

Masura a fost luata de la inceputul anului de Ministerul Justitiei, care a adaptat programele informatice ale instantelor pentru a putea trimite documentele pe mail justitiabililor. Nu a fost insa clara procedura care trebuia urmata pentru a obtine hotararile pe mail, astfel ca justitiabilii nu au folosit aceasta facilitate. Potrivit avocat.net, singura formalitate ce trebuie indeplinita pentru a putea primi pe e-mail aceste documente este depunerea unei cereri la instanta care instrumenteaza dosarul

„Daca un justitiabil dorea sa vada o incheiere de sedinta, document care nu i se comunica, sau daca intentiona sa citeasca o hotarare inainte de a-i fi comunicata prin posta, trebuia sa vina personal la instanta si sa solicite dosarul cu actele respective. Daca hotararea, de exemplu, nu era inca listata si semnata de judecator, nu exista in dosar, asa ca facea un drum degeaba” spunea ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc.

Acum, persoana care doreste sa primeasca pe mail hotararile instantei, trebuie sa solicite acest lucru, o singura data, la grefierul de sedinta sau la arhiva.