Castelul Bran, unul din cele mai cunoscute obiective turistice româneşti pe plan global, a atras anul trecut 798.298 de vizitatori, plătitori de bilete, mai mulţi cu aproape 27%, faţă de anul 2015, când i-au trecut pragul 630.206 vizitatori, plătitori de bilete, a declarat, miercuri, pentru News.ro, Bogdana Balmuş, directorul de PR al castelului. În ceea ce priveşte cifra de afaceri a companiei care administrează castelul, Compania de administrare a domeniului Bran, aceasta a crescut cu peste 37%, de la 16,2 milioane lei în 2015, la 22,28 milioane lei în 2016, precizează oficialul obiectivului.

De asemenea, celor aproape 800.000 de vizitatori li se adaugă alte aproape 2.200 de persoane lunar care au intrat gratuit la castel (preşcolarii, copiii instituţionalizaţi etc), dar şi cei care au participat la evenimentele publice şi private, organizate pe tot parcursul anului.

„Creşterea se datorează mai multor factori. În primul rând, datorită administraţiei private, care şi-a stabilit un plan clar de afaceri, care are ca prim scop oferirea unor servicii turistice de top, unice în sud-estul Europei”, a declarat pentru News.ro Bogdana Balmuş.

Alţi factori care au determinat creşterea numărului de turişti au fost legenda Contelui Dracula, dar şi „modul în care angajaţii Castelului Bran spun istoria patriei, poveştile frumoase ale Reginei Maria”, spune reprezentantul Castelului Bran.

În plus, Castelul Bran este deschis în fiecare zi a anului, spune directorul de PR.

Castelul Bran a deschis în vara anului trecut trei noi magazine, ”Contele”, ”Regina” şi ”Rotonda”, prin care oferă produse unice, semnate de designeri renumiţi, produse marcă a Castelului Bran, care se găsesc doar acolo.

“Avem vizitatori din toată lumea, dar se remarcă în special cei din SUA, Marea Britanie, Italia, Spania, Polonia, Bulgaria, Rusia, ţările nordice, dar şi din foarte multe ţări din Asia”, a precizat Bogdana Balmuş.

Turiştii străini sunt impresionaţi în primul rând, de edificiul în sine, de poziţionarea sa, „camerele, mobilierul, scara secretă dar, mai ales, poveştile care s-au ţesut între zidurile lui şi care fac referire la Castelul Bran ca fortăreaţă, ca reşedinţă de vară a Reginei Maria şi ca locuinţă permanentă a legendarului Conte Dracula”, spune oficialul Castelului Bran.

Acesta afirmă că, în acest an,  vor fi continuate proiectele culturale, o parte dintre acestea intrând în tradiţia Castelului Bran, dar şi investiţiile pentru conservarea monumentului istoric şi pentru îmbunătăţirea paletei de servicii pentru vizitatori.

„S-au încheiat investiţiile la Casa de ceai, aceasta va fi reintrodusă în circuitul turistic, va funcţiona ca restaurant. Continuă lucrările la cele două şantiere deschise în anul 2016, renovarea faţadelor de sud-est şi de sud-vest ale castelului, cu refacerea picturilor murale. Pentru acestea s-au cheltuit deja peste 1 milion de lei”, menţionează Bogdana Balmuş.

De asemenea, în acest an vor demara alte două lucrări, una din acestea fiind reabilitarea liftului, a puţului liftului care face legătura dintre curtea interioară a castelului şi baza acestuia, din Parcul Regal, printr-un tunel.

„Aici vizitatorii vor putea beneficia de un serviciu multi-media unic în sud-estul Europei, va fi o surpriză pe care o vom dezvălui la momentul oportun. Până acum, s-au investit 1 milion de lei cu achiziţionarea liftului şi cu proiectele necesare, urmând să fie alocaţi încă 1,5 milion lei pentru executarea proiectului”, adaugă Balmuş.

A doua investiţie majoră din acest an o reprezintă necesitatea executării urgente a lucrărilor de renovare, restaurare şi eliminare a infestării cu ciuperca Serpula Lacrymans de la Muzeul Vama Medievală.

„Aici încă nu putem vorbi despre o sumă exactă, procedurile legale sunt în plină desfăşurare, aşteptăm o estimare din partea experţilor în cel mai scurt timp”, spune ea.

Anul acesta, pe 19 noiembrie, Castelul Bran împlineşte 640 de ani de la prima atestare documentară.