Majoritatea românilor (73%) folosesc internetul în perioada în care sunt în concediu, în timp ce 48% dintre aceştia consideră că online-ul le oferă un ajutor important atunci când îşi planifică vacanţele, potrivit unui studiu PayPal.

Totodată, conform aceluiaşi studiu recent realizat de PayPal şi GFK, 70% dintre turiştii români intră pe internet pentru a căuta oferte de vacanţă, iar 68% caută informaţii detaliate referitoare la destinaţiile unde călătoresc. Totodată, conexiunea Wi-Fi este cel mai important factor pentru 19% dintre români atunci când aleg locul unde se cazează.

Pe de altă parte, deşi banii gheaţă sunt în continuare preferaţi în vacanţe, plăţile online câştigă şi ele în popularitate: deşi un număr limitat de români folosesc PayPal, cei care o fac acoperă cheltuieli variate (8%) şi cheltuielile pentru cazare (8%). De asemenea, 30% dintre românii care au participat la studiu intenţionează să folosească PayPal pe viitor pentru cheltuieli legate de vacanţe.

Conform aceluiaşi studiu, mulţi români se pregătesc încă pentru vacanţă, în condiţiile în care numai 32% au fost deja în concediu anul acesta. 19% aşteaptă reducerile pentru vacanţe din septembrie şi un grup important intenţionează să îşi facă vacanţa în perioada octombrie - decembrie (10%).

Călătoriile durează de obicei două săptămâni (peste 36% dintre respondenţi petrec în medie 14 zile de concediu pe an), iar sumele cheltuite nu sunt foarte mari (50% alocă până la 500 de euro pentru toate cheltuielile de vacanţă). Cu toate acestea, oamenilor le place să fie pregătiţi pentru călătorii şi îşi colectează informaţiile pentru vacanţă din mai multe surse.

Planificarea vacanţelor poate părea uneori o adevărată provocare, în special atunci când implică deplasări împreună cu copiii sau când este vorba despre bugete limitate. Cu toate acestea, indiferent de obstacole, există un instrument care face totul mai uşor pentru tot mai multe persoane - internetul.

Internetul este un instrument important pentru turiştii români - 38% dintre ei consideră internetul de importanţă crucială pentru planificarea vacanţelor şi 42% îl folosesc şi pe parcursul călătoriei sau vacanţei.

Totodată, internetul este de neînlocuit atunci când vine vorba despre căutarea de oferte de vacanţă la cele mai bune preţuri posibile (cum ar fi pachetele de vacanţă, excursii, transport, cazare etc.).

În plus, internetul este folosit pentru căutarea de informaţii detaliate referitoare la destinaţia de vacanţă (precum preţurile medii, care sunt restaurantele recomandate, care sunt atracţiile turistice, informaţii referitoare la sănătate şi siguranţă, reglementări vamale şi date privind vizele şi imigraţia, printre altele).

În ambele cazuri, canalele online sunt mai populare ca sursă de informare decât cele offline. De exemplu, numai 18% caută oferte şi 20% caută informaţii detaliate prin intermediul unui consultant în turism sau prin telefon, în timp ce 45%, respectiv 28% folosesc paginile web ale agenţiilor de turism sau profilurile acestora de pe reţelele de socializare. Alte canale online - precum motoarele de căutare sau portalurile de călătorie - se bucură şi ele de o cotă ridicată de popularitate în rândul călătorilor.

Turiştii români nu mai sunt pasionaţi de pachete de călătorie all-exclusive pentru destinaţii luxuoase şi închise. Cea mai atractivă vacanţă pentru 31% dintre români este cea de relaxare, urmată de vacanţele cu beneficii pentru sănătate (17%) şi concediile însorite (12%) Românii preferă în principal să se cazeze la hotel (40%), dar apartamentele închiriate (23%) şi locuinţele prietenilor (12 %) sunt de asemenea în topul preferinţelor.

Atunci când vine vorba despre alegerea locului exact pentru petrecerea vacanţei, cel mai important factor continuă să fie preţul (85%) şi opiniile/ recomandările bune de pe internet (67%). În acelaşi timp, conexiunile Wi-Fi sunt cel mai important factor la selectarea locului de cazare pentru peste 59% dintre români. În acest fel, accesul la e-mail, reţelele de socializare şi alte servicii online este mai important decât facilităţile pentru familie (57%) sau distanţa până în centrul oraşului (53%). De asemenea, turiştilor le place să aibă la dispoziţie numeroase metode de plată - posibilitatea de a plăti pentru vacanţe în moduri cât mai variate este importantă pentru 55% dintre respondenţi.

Cea mai populară metodă de călătorie este cu maşina, aleasă de 63% dintre turişti, în timp ce următoarea preferinţă este avionul (17%). Românii îşi aleg liniile aeriene şi zborurile în principal în funcţie de preţ (94%), de politica privind bagajele (83%) şi de oferta de destinaţii (76%). Mai mult, un factor foarte important este reprezentat de discounturi şi alte promoţii - care sunt motivul realizării achiziţiei pentru 9% dintre români.

Pentru români, internetul nu este util doar pentru planificarea vacanţelor, ci şi în timpul deplasărlor propriu-zise - circa 31% dintre români îl consideră crucial în timpul concediului. În vacanţă, internetul este folosit pentru a verifica hărţi sau a stabili itinerarii (36%) ori pentru a găsi cele mai bune restaurante sau atracţii turistice (25%). Mai mult, internetul este adeseori utilizat în timpul vacanţelor pentru a fi în contact cu prietenii şi familia prin intermediul social media (26%) şi pentru a rămâne la curent cu lucrurile care se întamplă la serviciu (8%).

Românii aflaţi în vacanţă sunt calculaţi - şi alocă în medie un buget de 500 de euro pentru cheltuielile de concediu. Cu toate acestea, ei fac achiziţii online şi în vacanţă, în special bunuri digitale - eBook-uri pentru citit la plajă, muzică pentru deplasările cu maşina, dar şi alte tipuri de produse; posibilitatea realizării de achiziţii online este importantă pentru 2% dintre turişti.

Cele mai populare metode de plată pentru acoperirea cheltuielilor de vacanţă (atât înainte, cât şi pe parcursul deplasării sau vacanţei propriu-zise) sunt banii gheaţă (80%) şi cardurile bancare (44%). În acelaşi timp, 3% dintre români au folosit PayPal pentru a acoperi o parte dintre cheltuielile celei mai recente vacanţe pe care au avut-o, în timp ce 27% nu au folosit PayPal, dar intenţionează să facă acest lucru pe viitor. Popularitatea platformei de plăţi atunci când vine vorba de călătorii este datorată nu doar convenienţei şi securităţii sale, ci şi faptul că este disponibilă pe plan internaţional.

"Internetul este unul dintre instrumentele cele mai puternice ale prezentului şi călătoriile reprezintă unul dintre aspectele vieţilor noastre pe care le-a influenţat semnificativ. Şi e un sentiment extraordinar ca, cu doar câţiva paşi simpli, să poţi rezerva un zbor până la capătul lumii şi să poţi verifica toate informaţiile importante referitoare la acel oraş sau regiune", spune Damien Perillat, Managing Director PayPal pentru Europa Centrală şi de Est. "Vrem să fim parte a acestei revoluţii şi acesta este motivul pentru care, de la 1 iulie, PayPal le oferă utilizatorilor săi protecţie şi atunci când cumpără bunuri digitale folosite în mod frecvent în timpul călătoriilor. Vrem să le oferim cea mai bună experienţă de călătorie şi acesta este motivul pentru care le oferim protecţie şi celor care achiziţionează bilete. Şi dacă ceva nu e în regulă pe parcursul vacanţei - PayPal vă dă banii înapoi", adaugă Damien Perillat.

Înfiinţată în 1998, compania PayPal a procesat în 2014 peste patru miliarde de plăţi, din care un miliard au fost realizate de pe dispozitive mobile.

SURSA: MEDIAFAX