Două tinere încearcă să-i educe pe români în zona de street-food, ele iniţiind o nouă afacere: vânzarea de clatite.  Acest domeniu nu este foarte dezvoltat în România, si, din acest motiv, Georgiana Gheorghe, actionar la Presage PR si Adela Bulic, account director la Presage PR, încearcă să facă primii paşi, deschizand primele Creperie d’Amour.


„Creperie d’Amour se concentrează, ca activitate de bază, pe prepararea clătitelor dulci şi sărate, gătite pe loc, conform reţetelor autentice bretone, căci Bretagne este ţara mamă a clătitelor. Toate preparatele au la bază aluatul tradiţional franţuzesc, cele dulci fiind aromate şi fine, cu aluat din făină albă, iar cele sărate fiind savuroase şi copioase, cu aluat din făină integrală. Urmăm tradiţia bretonă, dar reţetele casei sunt originale, iar meniul se schimbă în funcţie de anotimp, de gusturile fiecărui client şi de ingredientele de sezon.”, spune Adela Bulic.

Principala dificultate, mai ales la început de drum este una cu care se confruntă foarte mulţi antreprenori români – birocraţia şi interacţiunea cu autorităţile de profil, dar şi cu reprezentanţii instituţiilor  publice. O altă provocare foarte mare este aceea de a familiariza consumatorii din România cu ideea de „crepes salees”.

„Având în vedere că tot  românul mănâncă clătite, acasă ori la restaurant, însă le preferă, de obicei, ca desert, cel mai des cu dulceaţă de vişine, noi ne-am propus să creăm obiceiul gustării savuroase sau a prânzului gustos, cu clătite sarate”, spune Adela Bulic.

Una dintre fete a spus că sezonul de vară a avut un mare impact în creşterea vânzărilor, trimestrul doi însemnând triplarea volumului de clătite vândut în trimestrul întâi.

 Creperie d’Amour s-a înfiinţat în urmă cu opt luni, în Bucureşti şi s-a lansat după o investiţie iniţială de 20.000 de euro.

"Suntem deja în punctul de break even, iar în lunile în care am fost profitabili am reinvestit profitul.", spune una dintre fete.

Conceptul Creperie d’Amour are două componente, ceea ce se concretizează practic în două linii de business: unităţile Creperie d’Amour - în prezent o clătitărie în Pipera, sistemul de stand mobil cu care participă la evenimente culturale şi gastronomice, dar şi serviciile de catering.

Sursa: wall-street.ro