Vineri la prânz, Alexandri Nicolae, directorul interimar al TCE Ploieşit, a organizat o conferinţă de presă, la care au fost invitaţi doar ziariştii agreaţi de domnia sa.

Sigur veţi spune că mă oftic că nu am fost invitată, dar în condiţiile în care în ultimile săptămâni am avut mai multe articole despre situaţia TCE aş fi fost de preferat ca directorul să răspundă direct întrebărilor mele, pentru a nu mai exista speculaţii. Dar probabil s-au gândit că e un subiect pe care îl stăpânesc foarte bine şi nu pot fi dusă cu zăhărelul....

Oricum e mai simplu să spui că sunt vândută, (nu ştiu cui), că sunt pusă să scriu (nu ştiu de cine), că vreau să destabilizez societatea comercială “scriind tâmpenii” sau alte inepţii de genul ăsta. Bine am mai aflat că o să fiu dată în judecată, dar nu am înţeles sub ce acuzaţie....

Dacă aş fi mers la conferinţa de presă de la TCE l-aş fi invitat pe director să meargă să îmi arate unde au loc cele 17 troleibuze Neoplan care sunt (încă) funcţionale în garajul TCE. Unde au loc  troleibuzele stricate care zac acum în depoul de la Podul Înalt şi mai am tot felul de întrebări tehnice, inclusiv cum poţi susţine că nu e nicio problemă ca Neoplanurile să se deplaseze pe motorină, când în specificaţiile tehnice ale acestui tip de vehicule scrie că se pot deplasa maxim 25 de minute ocazional, atunci când este întrerupt curentul electric (Mi-am făcut bine lecţiile domnilor!).

Destabilizez pentru că cer ca autorităţile locale să acceseze fondurile europene pentru a moderniza transportul în comun în Ploiesti. Este atât de simplu! Europa ne roagă cu banii, iar noi ne facem că nu îi vedem.

Ne-am pus ochelari de cal şi preferăm să inventăm proiecte care nu vor fi niciodată acceptate, în loc să scriem un proiect pe Axa 4 şi să cumpărăm tramvaie noi. Am reabilitat calea de rulare a tramvaiului, cu bani eurpopeni, suntem obligaţi, moral, să cumpărăm tramvaie noi, tot din banii Comisiei Europene.

Sau dacă nu vrem tramvaie, putem lua trolee sau putem deveni pionieri şi putem aduce la Ploieşti autobuze electrice! Ploieştiul poluat, are nevoie de o mică gură de oxigen. Şi asta ar însemna mijloace de transport nepoluante luate din fonduri europene!

Iar celor care contestă ceea ce scriu le cer un singur lucru: vă rog să mă contraziceţi cu documente, cu cifre exacte.

Îmi doresc un transport civilizat şi modern în Ploieşti, dar nu voi accepta niciodată bătaia de joc pe buzunarul ploieşteanului. Ideea de scurtare a traseului 202 înseamnă că băgaţi mâna în buzunarul părinţilor care îşi duc copiii la şcolile de pe bulevard. Haideţi să luăm situaţia unui copil de clasa a cincea care învaţă la Pedagogic. Pleacă de la Podul Înalt cu 202, ajunge în centru şi aşteaptă traseul 30 sau 1 ca să poată ajunge la rondul 2. .. Sunteţi părinte, cum v-aţi simţi aşteptând seara să vină copilul de la şcoală ştiind că trebuie să schimbe două mijloace de transport să ajungă de la Gara de Sud în zona Podul Înalt.

Eu sper să găsiţi metode economice reale pentru redresarea societăţii. Sunt multe modalităţi de a aduce bani în plus în visteria TCE. Dacă  nu vă descurcaţi sunaţi-l pe singurul director adevărat pe care societatea de transport public l-a avut în ultimii 30 de ani: se numeşte Mircea Vulcan!  Iar angajaţii TCE vorbesc întotdeauna cu respect despre el...Şi este şi normal: Vulcan ajungea zilnic la serviciu la ora: 4.30-5!