Autorităţile americane şi cele europene, inclusiv cele din România, au anunţat închiderea, în cadrul unei operaţiuni mixte a 328 de site-uri de shopping online ce aveau la vânzare produse contrafăcute, relatează AFP, citând un comunicat comun.

De partea americană, agenţii serviciului vamal şi ai securităţii interne (Homeland) au pozat în simpli cumpărători şi au identificat nu mai puţin de 177 de site-uri care vindeau produse contrafăcute a nouă mărci, printre care producătorul de echipamente sportive Nike, bijutierul Tiffany sau liga de baschet americană (NBA).

Sub bannerul Europol, autorităţile franceze, britanice, belgiene şi române au procedat la închiderea a 151 de site-uri ce utilizau în mod fraudulos nume de domenii precum .eu sau .fr, potrivit comunicatului.

Peste 150.000 de dolari proveniţi din vânzarea acestor produse, efectuate prin sistemul de plată online PayPal, au fost de asemenea confiscaţi de anchetatori, conform aceleiaşi surse.

"Aceste parteneriate între SUA şi Europa sunt vitale pentru a-i prinde pe răufăcătorii care păcălesc, peste tot pe Glob, consumatori care nu bănuiesc nimic", a explicat Mark Witzal, directorul adjunct al Centrului de protecţie a proprietăţii intelectuale IPR de la Washington, care a coordonat operaţiunea. Produsele contrafăcute aduc atingeri companiilor legale şi prezintă adesea riscuri în termeni de sănătate şi siguranţă pentru consumatori, a adăugat Rob Wainwright.