Acuzată de înşelarea consumatorilor de către Comisia Federală de comerţ din SUA, compania care comercializează în special produse pentru slăbit a ales să plătească o suma apreciabilă pentru închiderea investigaţiei şi evitarea unor acuzaţii mai grave (schemă piramidală) arată cbsnews.com.

Totodată, Herbalife a anunţat că îşi va schimba modelul de business bazat pe stimularea agenţilor de vânzări care aduc în reţea noi "recruţi” (network marketing). Compania înregistrată în insulele Cayman ce vinde suplimente alimentare pentru slăbit şi creme de piele anunţase încă din februarie că se află în discuţii cu FDC (Comisia Federală de Comerţ) pentru rezolvarea unei investigaţii privind practici comerciale înşelătoare. 

În urmă înţelegerii cu autorităţile, Herbalife nu îşi va mai plăti distribuitorii în funcţie de numărul membrilor noi recrutaţi şi a vânzărilor acestora (schemă piramidală) ci doar raportat la operaţiunile raportate ca orice agent comercial, ceea ce duce la o restructurare profundă a modelului de afaceri practicat de companie. 

Acuzele de înşelătorie se bazează pe plângerile distribuitorilor recrutaţi pe bandă rulantă cu promisiunea unor câştiguri fabuloase în urmă vânzărilor reţelei ce urma să fie construite de fiecare, majoritatea dintre ei renunţând însă pe măsură ce îşi dădeau seama că nu pot aduce noi adepţi în sistemul multilevel marketing. 

Totodată, în afară amenzii de 200 milioane dolari, compania va trebui să despăgubească clienţii pentru pierderile suferite în urmă acestor practici înşelătoare.

Afacerea cu produse de slăbit este prezentă în România de mai mulţi ani iar în ultima perioadă am asistat la o strategie interesantă de camuflare, probabil ca urmare a faptului că plaja de clienţi potenţiali a fost epuizată. Pe scurt, eşti întâmpinat în puncte foarte aglomerate din oraş de persoane care îţi înmânează un voucher ce îţi garantează testarea gratuită a sănătăţii.

Cine ia de bună oferta, descoperă că testarea se reduce la urcarea pe un cantar care arată nu doar greutatea ci şi procentul de grăsime din corp după care, inevitabil, urmează o oferta de produse pentru slăbit marca Herbalfe.