Compania japoneză Takata, puternic îndatorată în urma unui scandal legat de fabricarea unor airbag-uri cu risc de explozie la declanşare, va cere intrarea în faliment, posibil săptămâna viitoare, potrivit unor surse apropiate situaţiei, citate de Reuters.

În România, Takata are două fabrici la Arad, care produc volane, respective centuri de siguranţă, şi o fabrică la Sibiu, care produce airbaguri. Potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, Takata România, cu sediul în Arad, a avut, în 2016, un număt mediu de 4.347 de angajaţi.

Bursa de la Tokyo a anunţat, vineri, că a suspendat de la tranzacţionare acţiunile Takata, în urma informaţiilor din presă legate de posibila intrare în faliment a companiei. Producătorul de airbag-uri Key Safety Systems, din SUA, deţinut de compania chineză Ningbo Joyson Electronic, ar urma să preia operaţiunile Takata pentru circa 180 de miliarde de yeni (1,6 milioane de dolari).

Sursele spun că acordul cu Key Safety ar urma să fie încheiat abia după începerea procedurilor de intrare în faliment. Contactată de Reuters şi Bloomberg, Takata a refuzat să comenteze subiectul. Bursa de la Tokyo a anunţat, vineri, că a suspendat de la tranzacţionare acţiunile Takata, în urma informaţiilor din presă legate de posibila intrare în faliment a companiei.

Mai mulţi producători auto s-au arătat îngrjoraţi de posibila intrare în faliment a Takata, având în vedere că acest lucru ar putea afecta reparaţiile la maşinile cu defecte la sistemul de declanşare al airbag-urilor. Peste 65% din cele 46 de milioane de automobile chemate în SUA pentru înlocuirea componentelor care ar putea avea probleme nu au fost încă reparate. Costul reparaţiilor ar putea depăşi, numai în SUA, 8 miliarde de dolari.

SURSA: Profit.ro