Unul dintre primele branduri internaţionale care au îndrăznit să încerce piaţa din România se stinge în aceste zile, după ce a fost ”înghiţit” de un mare lanţ de supermarketuri.

Billa a deschis primul său magazin din România în anul 1999, la doar trei ani după ce Metro Cash&Carry începea misiunea sa de cucerire a pieţei de la noi.

Acum, la 18 ani după acel moment, toate magazinele Billa vor fi transformate în Carrefour Market. Prima unitate rebranduită a fost cea din mall-ul Liberty, din cartierul bucureştean Rahova. Până la finalul anului, Billa va dispărea cu totul, cele peste 80 de magazine urmând să îşi schimbe numele.

zf.ro a alcătuit o listă cu toate marile branduri care au dispărut pur şi simplu din România, în ultimul deceniu:

1. Billa – reţeaua a fost cumpărată de Carrefour;
2. XXL Mega Discount – reţea cumpărată de Rewe România – 6 magazine transformate în Penny Market, 2 vândute;
3. Angst – reţeaua a fost cumpărată de Mega Image;
4. AB Cool Food – conceptul celor de la Mega Image nu a prins pe piaţa de la noi;
5. Interex – reţeaua a închis magazinele din România şi a părăsit pur şi simplu piaţa de la noi;
6. gMarket – Mega Image şi Carrefour au preluat magazinele acestei reţele;
7. Real – 20 de magazine au fost transformate în Auchan, 4 magazine au fost vândute;
8. Red Market – tot o iniţiativă Mega Image, dar care a eşuat după ce conducerea a ales că este mai uşor de gestionat un singur brand;
9. Minimax – a dat faliment;
10. Artima – toate magazinele au fost transformate în Carrefour Express şi apoi în Carrefour Market;
11. Plus Discount – toate magazinele au fost preluate de Lidl şi au fost rebranduite;
12. Univers’all – probleme financiare;
13. Pic – probleme financiare;
14. Ethos – probleme financiare;
15. Albinuţa – toate magazinele Albinuţa au fost preluate de Profi şi au fost rebranduite.