Vânzarea în pierdere a produselor în magazine poate aduce amenzi de până la 10.000 de lei.

Sancţiunea este prevăzută în OUG 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă.

Concret, firmele nu pot să-şi vândă produsele pe sume egale sau mai mici decât cele pe care le-au plătit la achiziţie, explică avocatnet.ro.

„Prin vânzare în pierdere, în sensul prezentei ordonanţe, se înţelege orice vânzare la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie, astfel cum acesta este definit în reglementările legale în vigoare”, scrie în actul normativ. Totuşi, interdicţia nu este general valabilă, deoarece există şi unele excepţii. Astfel, vânzarea în pierdere este permisă comercianţilor doar în anumite situaţii, printre care vânzarea de lichidare, vânzarea de soldare sau vânzarea efectuată în magazinele sau depozitele de fabrică.

Dacă nu este vorba de una dintre situaţiile enumerate mai sus, amenda aplicabilă, de către organele de control ale Ministerului Finanţelor, pentru vânzarea în pierdere, este cuprinsă între 2.000 şi 10.000 de lei.