Una din cele mai mari agenţii de turism din România, Mareea, va intra în insolvenţă, după ce şi-a anunţat clienţii că nu le va mai putea onora vacanţele, potrivit unui anunţ publicat pe site-ul patronatului Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT). De altfel, Mareea s-a şi retras vineri din patronatul ANAT.

Acesta este a doua agenţie de turism din România care îşi anunţă insolvenţa în numai o lună de zile, după cazul Genius Travel, care, în mod asemănător, întâi şi-a anunţat clienţii că nu le pot onora vacanţele plătite, iar ulterior şi-a depus cerere la Tribunalul Bucureşti de intrare în insolvenţă.

Touroperatorul Mareea a avut anul trecut afaceri de 66,3 milioane lei. Într-un clasament realizat de ANAT al celor mai mari 30 de agenţii de turism din România, Mareea fiigurează pe locul 13.

”Turoperatorul Mareea a înfiinţat în această dimineaţă (sâmbătă dimineaţa, n.r.) o celulă de criză pentru a răspunde operativ turiştilor şi partenerilor afectaţi de deschiderea procedurii de insolvenţă şi reorganizare şi pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in azi, 3 septembrie, şi mâine, 4 septembrie. Am înştiinţat toţi clienţii şi partenerii cu rezervări în perioada 3.09-31.12.2016, prin sms şi mesaje pe internet, despre situaţia actuală", se arată în declaraţia de presă a departamentului de comunicare şi marketing Mareea, publicată pe site-ul ANAT.

Agenţia precizează că, împreună cu turoperatori membri ANAT şi partenerii hotelieri, căută soluţii pentru a oferi alternative (relocări) unui număr cât mai mare de turişti.

Asigurarea obligatorie pe care agenţia trebuie să o aibă pentru a primi licenţa de funcţionare este făcută la Generali România şi are un plafon de despăgubire de maximum 50.000 de dolari, o valoare ce poate acoperi daunele doar pentru câteva familii.

"După 18 ani de activitate regretăm profund situaţia cu care ne confruntăm şi disconfortul creat turoperatorilor şi partenerilor noştri", spun reprezentanţii Mareea.

Pentru informaţii suplimentare, turiştii şi partenerii Mareea aflaţi în această situaţie se pot adresa la numerele de telefon aflate pe site-ul www.mareea.ro şi la adresa office@mareea.ro.

La rândul său, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Anca Pavel-Nedea, a declarat, sâmbătă, pentru News.ro că autoritatea a fost săptămâna trecută în control la Mareea, dar că acum proprietarul companiei, Marius Usturoiu, "nu mai e de găsit".

”Stimaţi clienţi / Stimaţi parteneri, Cu părere de rău vă anunţăm că MAREEA este începând de astăzi, 03.09.2016, în imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. În consecinţă vom declanşa procedura de insolvenţă şi vom încerca, în perioada imediat următoare, să gestionăm exclusiv rezervările curente (turiştii aflaţi în acest moment în unităţile de cazare din ţară şi străinătate). Astfel, începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către MAREEA, vă rugăm să vă adresaţi asiguratorului societăţii (poliţa de insolvabilitate nr: 8100258X ) şi să faceţi demersurile necesare pentru recuperarea sumelor. Regretăm întreaga situaţie precum şi neplăcerile cauzate. Cu stimă, Echipa MAREEA”, este anunţul transmis de Mareea turiştilor săi.

De asemenea, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism precizează, tot într-un anunţ publicat pe site-ul său, că a luat act de decizia agenţiei de turism Mareea Comtur de renunţare la calitatea de membru al asociaţiei începând cu 2 septembrie 2016.

"Conducerea ANAT a fost anunţată de reprezentanţii Mareea Comtur că agenţia de turism traversează o perioadă dificilă din punct de vedere financiar şi că în perioada următoare se vor face eforturi pentru găsirea de soluţii în cazul fiecărui turist care achiziţionat un pachet de vacanţă Mareea", precizează ANAT, în anunţ.

Conducerea asociaţiei şi mai mulţi turoperatori urmăresc evoluţiile în acest caz, pentru a mobiliza sprijinul necesar turiştilor şi agenţiei de turism, până la depăşirea situaţiei, se mai arată în anunţul ANAT.

Şi agenţia de turism Genius Travel, care şi-a anunţat clienţii prin email că un vor mai putea pleca în vacanţele pe care deja le-au plătit, pentru că firma va intra în insolvenţă, şi-a depus pe 25 august cererea de intrare în insolvenţă la Tribunalul Bucureşti. Termenul pentru judecarea cauzei este 13 septembrie. În urma scandalului creat, agenţia Genius Travel a fost exclusă din patronatul Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), ca urmare a prejudiciilor create.