Bugetul românilor pentru cadourile de Crăciun în 2015 a crescut cu 31% faţă de anul trecut, ajungând la o medie de 544 de lei, se arată într-un studiu al companiei iSense Solutions.

Banii se duc în principal pe articole de vestimentaţie (36%), jucării (22%), produse cosmetice/de îngrijire personală (19%) şi dulciuri (18%), bugetul pus la bătaie de bărbaţi fiind mai mare decât cel al femeilor.

Acelaşi studiu mai arată că românii care îşi doresc să primească daruri materiale cu ocazia Crăciunului sunt cu 15% mai mulţi decât anul trecut. Astfel, 85% dintre românii din mediul urban vor să găsească sub brad cadouri materiale, proporţia celor care preferă bunurile spirituale coborând de la 19% la 11%.

În topul dorinţelor se află anul acesta telefonul mobil, la care visează 13% dintre români, cu şase procente mai mult decât în 2014, urmat de automobile (6%), articole de vestimentaţie (6%), accesorii/bijuterii (6%) şi bani (5%). La nivel de gen, mai degrabă femeile vor să primească în dar cadouri materiale, fiind reprezentate de un procent de 88%, comparativ cu 82% dintre bărbaţi. Femeile ar fi fericite să primească haine, accesorii/bijuterii, parfumuri şi produse cosmetice, iar bărbaţii ar fi mulţumiţi cu electronicele.