Statul  bulgar face eforturi susţinute pentru atragerea de noi investitori în domeniul construcţiei de automobile, după atragerea cu succes a companiei chineze Great Wall Motors. Compania chineză şi-a construit o fabrică aici. Constructorul chinez care produce anual 676.000 de maşini, a fost deseori acuzat de „clonarea“ unor modele europene.  

Bulgaria vrea să recupereze din decalajul care o desparte de ţările învecinate precum România, Serbia ori Ungaria, unde companii auto importante ca Daimler, Ford ori Fiat au investit în producţia de maşini.

Guvernul de la sud de Dunăre speră să atragă investitorii prin legislaţia încurajatoare pentru corporaţii, o forţă de muncă instruită şi un climat economic stabil. Apropierea de piaţa vest-europeană ar constitui încă un atu. Principalele probleme le reprezintă procedurile greoaie de aplicare a legii şi procedurile administrative.

Great Wall a deschis prima fabrică europeană în 2012, în Lovech, în nordul Bulgariei, printr-o asociere cu companie locală Litex Motor. Uzina are o capacitate de producţie de 50.000 de unităţi pe an unde sunt produse modele de pickup, cu piese aduse din China. În prezent, compania chineză îşi vinde produsele pe două pieţe europene: Italia şi Marea Britanie.

Furnizorii acestei uzine sunt Johnson Control, Grammer şi Wurth Elektronik, care şi-au deschis deja puncte de lucru în zonă. 

Se poate ca voinţa bulgarilor de a aduce mari companii în ţara lor, chiar şi chinezeşti, să ducă la depăşirea vecinilor săi, poate chiar a României, unde birocraţia şi corupţia dau semne de reviriment puternic.