Spre deosebire de România care are taxe, dar nu are autostrăzi, noi limitându-ne la studii de fezabilitate şi proiectarea lor, Germania beneficiază de o reţea complexă şi modernă de drumuri. Şi nu de ieri, de azi, ci din anii ‘30 ai secolului trecut când a fost demarat un proiect naţional în acest sens. Până acum nemţii, dar şi străinii aflaţi în Germania, au utilizat aceste autostrăzi gratuit.

Incepând cu anul 2016 va fi aplicata o taxa de autostradă pentru şoferii străini, deşi măsura a fost puternic constestată de către oficialii de la Bruxelles şi de statele vecine Germaniei. Oricine va dori să meargă pe celebrele autobahn fără limită de viteză va avea de ales între un abonament de zece euro pentru zece zile şi unul de 22 de euro, pentru două luni.

Taxa a fost contestată de mai mulţi reprezentanţi ai landurilor germane, care se tem că turiştii vor evita să mai vină în Germania. Cei mai vehemenţi au fost oficialii din regiunile de graniţă ale Republicii Federale, dar şi politicienii ecologişti.

 „Taxa dumneavoastră este anti-europeană, fără niciun sens din punct de vedere al politicii de transport şi nici nu va aduce bani la buget”, este de părere Anton Hofreiter, lider al deputaţilor ecologişti.

Autorităţile de la Berlin consideră că noua taxă va aduce aproape 500 de milioane de euro pe an la bugetul federal.

Punem în aplicare ceva ce vecinii noştri au implementat de ani buni, în special cei trei piloni ai finanţării infrastructurii: acciza pe carburant, impozitul pe autoturism şi un sistem de taxare”, a spus Alexander Dobrindt, ministrul german al Transporturilor.

Şoferii germani vor fi obligaţi să cumpere un abonament anual de 130 de euro, dar o parte din sumă va fi compensată printr-o reducere a actualelor taxe pe maşini, se arata pe siteul stiripesurse.ro.