După ce reprezentanţii BMW au anunţat satisfăcuţi că BMW i8 este prima maşină de serie care va oferi noua tehnologie a farurilor cu laser, cei de la Audi au prezentat deja modelul cu tehnologia implementată.

Varianta de serie a noului BMW i8 a fost lansată la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, cu această ocazie bavarezii anunţând că BMW i8 va beneficia în premieră absolută de tehnologia farurilor cu laser, o delicatesă greu de refuzat de amatorii de gadgeturi.

Surpriza s-a produs la acelaşi salon auto, rivalii de la Audi au prezentat conceptul Audi Sport Quattro, pe care l-au dotat în 2014 cu aceeaşi tehnologie, cu ocazia Consumer Electronics Show din Las Vegas. Ulterior, cei de la BMW au replicat ironic pe seama celor de la Audi, pe instagram: „Ne pare rău că nu am prezentat tehnologia noastră cu laser încă din 2011, dar eram prea ocupaţi cu producţia de serie“.

Lovitura de imagine dar şi comercială este puternică pentru constructorul bavarez, deoarece BMW i8 va putea fi comandat cu faruri laser doar din toamnă, în timp ce rivalii din Ingolstadt pun în vânzare în această vară ediţia specială Audi R8 LMX, indicativul „LMX“ ascunzând noua tehnologie Matrix LED Laser.

Mai exact, vorbim de patru blocuri optice dotate cu diode laser având diametrul de numai 300 micrometri şi emiţând raze laser albăstrui, transformate printr-un convertor cu fosfor în lumină albă cu o temperatură de 5.500 Kelvin, ideal pentru ochiul uman.

Noile faruri se activează automat odată depăşită viteza de 60 km/h, iar un sistem special de camere sesizează când din sens contrar apar alte maşini, adaptând intensitatea luminoasă pentru a nu-i deranja pe ceilalţi şoferi.

Ediţia specială Audi R8 LMX este produsă în doar 99 de exemplare, fiecare vopsit într-o nuanţă specială Ara Blue şi beneficiind de motorul V10 de 5,2 litri şi 570 CP (cu 20 CP mai mult decât varianta de top de până acum, R 8 V10 plus), care-i asigură un demaraj 0-100 km/h în 3,4 secunde şi o viteză maximă de 320 km/h.

Preţul de bază al ediţiei speciale Audi R8 LMX este de 210.000 de euro, cu aproape 100.000 de euro mai mare decât al celui mai ieftin BMW i8. Însă clienţii acestor 99 de exemplare Audi măcar se vor putea lăuda că au primele maşini de serie din lume cu faruri laser.

Tehnologia

Tehnologia farurilor cu laser asigură o rază de vizibilitate de două ori mai mare decât cele care folosesc tehnologia LED şi sunt de cinci ori mai luminoase. Razele laser sunt produse de un set de diode de mici dimensiuni fiind transformate în lumină cu ajutorul unui material fluorescent pe bază de fosfor, amplasat în interiorul farurilor. În urma procesului este creat un fascicul de lumină de culoare albă, foarte strălucitoare.

Sursa: Promotor