Fondatorul operatorului aerian low-cost AirAsia, Tony Fernandes, care a cumpărat Caterham în 2011 şi controlează echipa din Formula 1 cu acelaşi nume, a promis noi modele construite de Renault, pentru a transforma compania britanică într-un producător de automobile premium de talie mondială.

Echipa Caterham din Formula 1 a încheiat anul 2013 pe ultimul loc şi nu a acumulat niciun punct de când a intrat în acest sport, în urmă cu trei ani, sub numele de Lotus Racing.

Fernandes a avertizat în luna ianuarie că ar putea să se retragă, dacă lucrurile nu se vor îmbunătăţi.

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a pus sub semnul întrebării viitoarea contribuţie a Caterham la parteneriatul format cu grupul francez, în timpul unei şedinţe cu caracter intern de la sfârşitul anului trecut, a declarat o persoană apropiată situaţiei.

Site-ul britanic Autocar a relatat weekend-ul trecut că parteneriatul va fi oprit din cauza punctelor de vedere diferite referitoare la dezvoltarea vehiculelor.

Renault a vândut în 2010 propria echipă de F1, dar livrează în continuare motoare pentru Red Bull, Lotus, Toro Rosso şi Caterham.

Grupul francez vrea să reproducă succesul maşinilor sport Alpine din anii ’70, prin construcţia de noi modele ale brandului la o fabrică din Dieppe, Franţa.

Reprezentanţii Renault au refuzat să comenteze terminarea acordului cu Caterham, iar oficialii companiei britanice nu au fost disponobili pentru comentarii.