Volkswagen va continua să cheltuie sume importante pentru a-şi upgrada şi extinde gama de modele în anii următori, în ciuda planului de finanţare redus pentru investiţii.

Constructorul din Wolfsburg va aloca 65% din investiţiile planificate de 84,2 miliade de euro până în 2018, cercetării de noi tehnologii şi autovehicule. Cheltuielile dedicate cercetării se vor ridica la 12,7 miliarde în perioada 2013-2015. Prioritare vor fi proiectele noilor autovehicule pe toate categoriile de caroserie, bazate pe arhitectura modulară. Nivelul ridicat de cheltuieli reflectă, de altfel, nevoia de investiţii pentru dezvoltarea de motoare hibride şi electrice şi pentru modernizarea gamei de motoare pentru a îndeplini standardele Euro 6, care necesită emisii reduse de oxizi de azot la versiunile diesel.

Paradoxul face ca Volkwagen să se afle în mijlocul unui proces de reducere a costurilor. Companie îşi reduce drastic cheltuielile de capital, amânând o serie de proiecte. Singura preocupare este aceea de a îşi optimiza facilităţile existente de producţie.

Volkswagen s-a aflat pe primele locuri la cheltuirea banilor în ultima perioadă, tocmai cu scopul de a depăşi Toyota şi General Motors la nivel mondial şi de a deveni constructorul numărul 1 în lume. Din 2007, compania germană şi-a adăugat în portofoliu, mărci cunoscute precum Porsche, MAN şi Ducati, şi-a dublat numărul de uzine în lume, iar acum îşi previzionează comercializarea a 9,5 milioane de maşini în acest an.