Patru dintre cei mai mari constructori de maşini recheamă în service mai multe modele de autoturisme. Problemele descoperite pot fi extrem de periculoase.

Patru constructori auto care îşi vând produsele şi în România au anunţat la sfârşitul anului trecut rechemări în service, din cauza unor probleme tehnice, ale unor modele de autoturisme. Reprezentanţii respectivelor companii au făcut cunoscute motivele acestor demersuri.

Conform rapoartelor trimise către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, problemele descopertite la unele autoturisme pot fi extrem de periculoase.

Este cazul rechemărilor decise de Daimler AG prin reprezentanţa sa în România, Mercedes-Benz România SRL. Compania a decis să cheme în service modelele A class, B class, C class, CLA, GLA sau GLC. Seriile maşinilor afectate Daimler susţine că a constat că „este posibil ca legarea la masă din punct de vedere electric a coloanei de direcţie să nu corespundă specificaţiilor" fapt ce ar putea duce în final la o "declanşare nejustificată a airbagului şoferului". Reprezentanţa din România a companiei germane susţine că pot fi afectate de această problemă 937 de maşini aflate România.

Probleme la capsele pirotehnice

Tot Daimler AG a identificat încă o eroare de fabricaţie care poate fi periculoasă pentru pasageri. De această dată este afectat modelul E class. Seriile maşinilor afectate Daimler AG susţinea, pe 22 decembrie 2017, în documentul oficial de rechemare că în cazul a 38 de maşini „proporţia de amestec a soluţiilor anumitor capse pirotehnice ale întinzătoarelor de centură ar putea să nu corespundă specificaţiilor. În urma producerii unui accident soldat cu activarea întinzătorului de centură stânga şi dreapta spate, acestea ar putea să nu se declanşeze.(...) Consecinţa ar fi amplificarea riscului de rănire a pasagerilor aflaţi în autovehicul".

În ambele cazuri, Daimler AG susţine că nu are date despre eventuale urmări negative produse de aceste problema de fabricaţie.

Frâna de parcare şi furtunul de combustibil

Constructorul japonez Mazda a comunicat la rândul lui pe 27 decembrie că recheamă 247 vehicule model Mazda6, produse in intervalul 31 Iulie 2012 – 18 Noiembrie 2014, din cauza unei erori de fabricaţie depistate la mecanismul frânei de parcare. Această defecţiune ar avea “ca efect atât acţionarea parţială a frânelor spate în timpul deplasării vehiculului cât şi o forţă scăzută de frânare în timpul cât vehiculul este parcat, ceea ce poate eventual conduce la deplasarea neintenţionată a vehiculului dacă acesta este parcat în pantă, crescând astfel riscul apariţiei unei coliziuni”.

Volkswagen AG prin reprezentanţa din România a anunţat că a descoperit problema la modelul T6. În acest caz „furtunurile de combustibil pot avea scurgeri” care pot duce la la accidente care “implică autovehiculul propriu sau autovehicule care circula din spate”. VW a precizat că, în România, nu au avut loc accidente din acest motiv şi că de opraţiune sunt vizate 133 de maşini.

Triplă rechemare la Toyota

În fine Toyota a anunţat campanii de rechemări pentru modelele C-HR (reprogramare calculator Skid Control) sau RAV4 (înlocuirea conectorului conductei de combustibil şi instalarea un filtru de motorină îmbunătăţit). În primul caz, Seriile maşinilor afectate defecţiunea ar avea ca efect „imposibilitatea decuplării frânei de parcare sau, în alte cazuri, imposibilitatea cuplării acesteia”. La RAV4 Seriile maşinilor afectate problema tehnică poate provoca „scurgeri de combustibil în timpul utilizării”. De o altă rechemare a constructorului japonez sunt vizate modelele RAV4 şi Avensis cu motoare 2,0 l turbo diesel. Seriile maşinilor afectate Ele vor ajunge în ateliere pentru repararea sau înlocuirea turbo-compresorul.