În fiecare an peste 200.000 de maşini second-hand îşi schimbă proprietarul în România. Peste jumătate dintre autoturisme sunt scoase la vânzare cu sume mai mici de 5.000 de euro, reiese dintr-o analiză realizată de Autovit.ro.

Pentru stabilirea preţului corect, fiecare proprietar trebuie să ia în considerare o serie de detalii care îl vor ajuta să vândă mai rapid maşina pe care o deţine, precum căutarea de anunţuri pentru maşini similare şi observarea preţurilor cerute de ceilalţi vânzători
Potrivit sursei citate, unul dintre cele mai importante elemente în stabilirea preţului maşinii rulate este că valoarea unei autovehicul nou scade din momentul în care a fost achiziţionat.

'Practic, din clipa în care a făcut primii kilometri, maşina nu mai poate fi considerată nouă, iar în primul an deprecierea este cea mai mare, în general între 15 şi 30%. Apoi valoarea scade cam cu 10-15% pe an, astfel încât multe autoturisme pot ajunge în trei ani să valoreze jumătate faţă de momentul cumpărării. Ideal este când o maşină îşi pierde doar 40% din valoare după trei ani şi grav când îşi pierde 60%. În acelaşi timp, proprietarul trebuie să adauge la preţul propus o marjă de negociere care diferă în funcţie de categoria din care autoturismul face parte. La modelele de volum, marja poate fi între 500 şi 1.000 euro, iar la modelele de lux, aceasta poate varia între 1.500 şi 2.000 euro', se menţionează în analiza de specialitate.

Pe de altă parte, la momentul vânzării sunt dezavantajate autoturismele în culori neobişnuite, precum portocaliu, roz sau verde, clienţii preferând nuanţele clasice.

De asemenea, preţul unei maşini second hand este influenţat de timbrul de mediu, în sensul că dacă acesta trebuie plătit la revânzare, cumpărătorul va insista ca suma pe care o achită să fie mai mică pentru a compensa plata timbrului care se poate situa între 500 şi 1.000 de euro pentru o maşină de volum, relevă analiza Autovit.ro.