Ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, a anunţat că se lucrează la taxa auto 2018, însă nu e stabilită o dată exactă pentru intrarea acesteia în vigoare. Potrivit ministrului, taxa auto 2018 va ţine cont de norma de poluare mică şi emisiile mari de bioxid de carbon.

„Consider că nu trebuie să punem o taxă la taxa de primă înmatriculare, adică este ca şi cum gândim înainte, în viitor, punem căruţa înaintea boilor, în sensul că noi trebuie să ştim, în momentul în care gândeşti o astfel de taxă, să te gândeşti cât circulă ea (n.r. maşina), deci care este rulajul ei într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să poţi să-i faci determinarea de astfel de emisii.

Şi atunci o să ţinem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrică, cea la care astăzi de fapt este impozitată orice maşină şi este un impozit la taxe şi impozite locale, norma de poluare – al treilea criteriu, şi al treilea, emisiile pe care le dă fiecare autovehicul”, a declarat ministrul Graţiela Gavrilescu, despre taxa auto 2018, potrivit Agerpres.ro.

Ministrul Mediului a mai spus şi că încă nu există o formă finală pentru taxa auto 2018 şi că vor urma dezbateri. La formula de calcul pentru taxa de poluare Ministerul Mediului lucrează împreună cu reprezentaţi de la Administraţia Fondului de Mediu, ANAF, RAR, producătorii de autovehicule şi alte asociaţii de profil.

Potrivit datelor Ministerului Mediului, anul acesta au intrat în România aproximativ 350.000 de maşini cu norme de poluare între Euro 2 şi Euro 4. În 2016 au fost înmatriculate 146.000 de autovehicule.

Ministerul Mediului a anunţat că a fost modificat ghidul de finanţare pentru programul destinat cumpărării de maşini prietenoase cu mediul.

Prin programul „Rabla Plus”, un ecotichet acordat celor care vor să cumpere un automobil 100% electric este de 10.000 de euro, iar pentru cele hibrid – 4.500 de euro.

„Ne-am confruntat cu nişte probleme şi cu ajutorul producătorilor de maşini din România şi a dealerilor care vând maşini electrice sau hibrid plug-in am făcut o modificare prin care eliminăm termenul de 31 decembrie până la care se poate emite factura pentru autovehicule electrice hibrid plug-in, în sensul că, din momentul în care s-au înscris la AFM, au un timp de 120 de zile până când acea maşină poate să intre în circuit, adică până când ea poată să fie achiziţionată.

În acelaşi timp, pentru că am constatat că foarte multe persoane s-au înscris deja la AFM pentru a-şi achiziţiona astfel de maşini pe programul „Rabla Plus”, dar încă nu au ajuns la dealer, pentru a-şi alege maşina, am pus un termen-limită maxim până la care pot să îşi depună documentele la dealer, respectiv 60 de zile”, a explicat ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu.

Numărul autovehiculelor ecologice (hibride şi electrice 100%) noi, vândute în România, în primele opt luni, a ajuns la 1.518 unităţi, în creştere cu 161% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, arată statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).