Dacă sunteţi în căutarea unei maşini la mâna a doua ar fi mai bine să le evitaţi pe cele rulate în Franţa. Direcţia Anti-Fraudă din Franţa a prezentat rezultatele unei anchete care arată că samsarii de maşini second hand au măsluit kilometrajul sau au minţit în ceea ce priveşte numărul proprietarilor pe care le-a avut automobilul. Potrivit anchetei, jumătate dintre samsarii din Franţa şi-au înşelat cumpărătorii. Largus.fr spune că s-au înregistrat cu 17% mai multe cazuri de înşelăciune în ultimii doi ani.

În România, cei care fac modificări la maşini înainte de a le vinde ar putea face închisoare. Un grup de deputaţi propun un proiect de lege prin care statul să se implice în stoparea vânzarea maşinilor care au istoric falsificat. Mai exact, cei care modifică situaţia reviziilor, reparaţiilor şi reduc numărul de kilometri afişat în bord.

„Aceşti supranumiţi samsari care cumpără maşini şi le vând ca şi o industrie până acum, nu au niciun fel de oprelişti în a măslui datele tehnice ale maşinilor.

Se întâmplă că un cumpărător de bună credinţă cumpără un autovehicul care are în bord o sută de mii de kilometri şi el de falpt are cinci sute de mii de kilometri”, spune Alexandru Nazare, deputat PNL, iniţiator al legii.

Potrivit unei statistici realizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în România au fost înmatriculate în primele patru luni ale anului 88.647 de maşini rulate.

În perioada ianuarie – aprilie din acest an, marca preferată a românilor în ceea ce priveşte maşinile second hand a continuat să fie Volkswagen (25.040 unităţi, +18,22% faţă de primele 4 luni din 2016), urmată de Opel (14.608 unităţi, +15,95%) şi Ford (10.286 de unităţi, +20,35%).

Potrivit unui studiu Autovit.ro, unul din trei români (36%) care este interesat să cumpere o maşină second-hand alocă un buget de 5.000 până la 10.000 de euro, iar alţi 34% spun că ar da mai bine de 10.000 de euro.

Dacă în anul 2008, vârsta medie a parcului naţional auto era de 7,7 ani, în anul 2014 aceasta a ajuns la 12,9 ani, ceea ce înseamnă că este cu 4,6 ani mai mare decât vârsta medie a parcului auto UE. Anul trecut au fost înmatriculate în România 250.000 de autoturisme second hand achiziţionate din alte state ale Uniunii Europene.

Datele oficiale arată că parcul auto naţional din România însuma, la sfârşitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de autovehicule, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane.