Vânzările de autoturisme noi în Germania au urcat cu 3,1% în primul semestru din 2017, la 1,78 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un avans de 27,1%, la 31.453 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor Germania (KBA), date marţi publicităţii, transmit Automotive News Europe şi Reuters.

Brandurile Volkswagen şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor de 3,8% şi, respectiv, 2,8% în primele şase luni din acest an, în timp ce livrările Renault şi Ford au urcat cu 16,2% şi, respectiv, 4,3%.

În iunie, înmatriculările de autoturisme noi pe piaţa germană au scăzut cu 3,5%, la 327.693 unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 2,2%, la 5.355 vehicule.

Brandurile Volkswagen şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor de 5% şi, respectiv, 17,8% luna trecută, în timp ce livrările Renault au urcat cu 21,6%, iar Ford a raportat un declin de 9,3%.

Procentajul de vehicule cu motoare diesel din totalul autoturismelor noi înmatriculate pe cea mai mare piaţă auto din Europa a scăzut în primul semestru din 2017 la 41,3%, iar cota de piaţă a vehiculelor cu motoare pe benzină a urcat la 55,8%, a anunţat KBA.

„Anul acesta, ritmul de creştere al pieţei auto germane va încetini considerabil. O creştere suplimentară va fi dificil de realizat, ţinând cont de nivelul deja ridicat al vânzărilor”, a declarat Peter Fuss, de la Ernst&Young.

Acesta se aşteaptă ca înmatriculările de vehicule pe cea mai mare piaţă europeană să crească în 2017 cu 2%.