Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat în mai o creştere de 11,3% în ritm anual, la 10.521 unităţi, arată datele publicate joi de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

Marele câştigător de luna trecută a fost brandul Seat al grupului Volkswagen, care a raportat un avans al livrărilor de 28%, în timp ce compania americană Ford a înregistrat o expansiune de 20%. Vânzările grupului Volkswagen au urcat cu 11%, în urma unui avans de 11% la divizia Skoda, de 6,8% la Audi, de 12% la brandul VW, în timp ce livrările Porsche au scăzut cu 10,4%. În mai, livrările grupurilor franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au urcat cu 12,5% şi, respectiv, cu 4,3%, în timp ce Fiat Chrysler Automobiles a raportat un avans de 19%.  

Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în mai un avans de 8,9%, fiind înmatriculate 191.419 autoturisme noi. În primele cinci luni din acest an, au fost înmatriculate în Franţa 904,344 unităţi, un avans de 3,3% comparativ cu perioada similară din 2016.  

Franţa rămâne a treia mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei şi Marii Britanii, dar înaintea Italiei şi Spaniei.

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au înregistrat în perioada ianuarie - mai 2017 o creştere de 4,1%, la 51.419 unităţi, comparativ cu perioada similară din 2016. 

În primele cinci luni din acest an, vânzările grupurilor franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen au urcat cu 3,2% şi, respectiv, cu 1,9%. Grupul german Volkswagen AG a înregistrat un declin al vânzărilor de 1%, iar Ford un avans de 9%.

Analiştii de la Evercore ISI estimează că în 2017 vânzările auto din Franţa vor scădea la 1,88 milioane de unităţi, de la aproape două milioane de vehicule în 2016.