Vânzările de maşini la nivel mondial au înregistrat o creştere cu 5%, potrivit datelor Jato Dynamics, pentru primul trimestru al acestui an. În total s-au vândut peste 21 de milioane de autovehicule în cele 52 de ţări în care Jato Dynamics strânge date.

Cele mai multe maşini s-au vândut în China, aproximativ 6 milioane de autovehicule. Pe al doilea loc este SUA (aproximativ 4 milioane), pe locul al treilea este Japonia (peste 1,5 milioane). Urmează Marea Britanie (peste 917 mii), Germania (peste 906 mii), India (peste 901 mii), Franţa (648 mii), Italia (624 mii), Brazilia (459 mii) şi Canada (421 mii).

În topul constructorilor de maşini cu vânzările cele mai mari se află VW Group (peste 2,53 milioane de maşini vândute), Toyota (2,33 milioane), Renault-Nissan (2,33 milioane), GM (2,2 milioane), Hyundai-Kia (1,55 milioane), Ford (1,23 milioane), Honda (1,23 milioane).

Cele mai vândute maşini în lume au fost Ford F-Series (249,978 unităţi), Toyota Corolla (214,616), Nissan X-Trail/Rogue, VW Golf/GTI şi Honda Civic.

În România, în primele luni ale acestui an, s-au cumpărat maşini noi Dacia şi Ford Focus. În primul trimestru din 2017 s-au vândut 3.072 de maşini Dacia Logan, 1.568 de Dacia Duster şi 945 Ford Focus. În top urmează Skoda Octavia (853), Skoda Rapid (608), Dacia Dokker (538), Opel Astra (525), Ford Fiesta (524), Renault Clio (514), Renault Megane (500), Dacia Sandero (491) şi Volkswagen Passat (434).

Dintre cele mai scumpe maşini noi înmatriculate în primele luni ale anului se remarcă două Bentley Continental, un Lamborghini Huracan, două Ferrari, precum şi câteva modele de lux de la BMW, Audi sau AMG de la Mercedes. De asemenea, s-au înmatriculat şi patru maşini electrice Tesla.

Începând cu 1 februarie a dispărut timbrul de mediu, iar înmatriculările în România au crescut de trei ori. Însă majoritatea e reprezentată de maşini second hand, iar cele mai multe sunt vechi. Potrivit unei statistici, vârsta medie a parcului auto este 12,9 ani, cu 4,6 ani mai mare decât vârsta medie din Uniunea Europeană.

Situaţia s-ar putea complica şi mai mult, în condiţiile în care, înainte de eliminarea timbrului de mediu, specialiştii spuneau că până în 2020 vechimea medie a parcului auto va ajunge la 14 ani.

O statistică realizată pentru 2015 arăta că în România sunt 1,2 milioane de maşini care au peste 20 de ani şi peste 2,5 milioane care au peste 12 ani.