Cu 2.500 de dolari îţi poţi cumpăra un laptop, un sistem audio mai performant pentru automobilul tău sau poţi să le scrii indienilor de la Tata şi să îţi comanzi un automobil întreg.

2.500 de dolari e o sumă cu care se poate adăuga un sistem de navigaţie pe un model occidental. În aceşti bani nu vă aşteptaţi să primiţi mai mult decât plătiţi, maşina va pica cu siguranţă testele de siguranţă şi de emisii impuse în ţările vestice şi este de aşteptat ca în câţiva ani, pe fondul avântului economic înregistrat de India, să fie un model depăşit moral chiar şi pentru propria piaţă.

Dotările modelului se situează la limita practicabilităţii şi mult sub standardele de comfort cu care automobilele contemporane ne-au obişnuit. Motorul situat în partea din spate scoate35 de cai, acceleraţia până la 100 km/h nu se face, pentru că modelul atinge doar 70 km/h, iar portbagajul amplasat frontal are capacitatea unui rucsac.

Modelul indian are un singur ştergator, iar aerul condiţionat, direcţia asistată sau geamurile electrice lipsesc cu desăvârşire. Şi din punct de vedere tehnic, modelul se întoarce la origini, având o transmisie pe curea, mult mai ieftină decât sistemele actuale. Chiar şi dispozitivul de reglare a farurilor, necesar pentru ajustarea acestora în funcţie de încărcare a fost tăiat de pe listă de inovativii indieni.

Acest automobil pentru mase, poate că nu face furori pe şoselele europene, dar cu siguranţă a adus moda ieftinirii costurilor de producţie.