Conceptul Lexus UX, prezentat la Salonul Auto de la Paris, promite o nouă eră a design-ului pentru producătorul auto japonez. De la o consolă holografică, până la liniile îndrăzneţe şi un scaun futurist, elementele par desprinse dintr-o altă lume şi propun o nouă experienţă pentru şofer.

Lexus UX se prezintă sub forma unui SUV Compact, al cărui design revoluţionar şi îndrăzneţ îl plasează în propria sa categorie. Dacă rivalii au păstrat cât de cât liniile tradiţionale ale unui SUV, producătorul japonez nu s-a sfiit să experimenteze cu un design care depăseşte orice limită, cu muchii ascuţite, jante masive şi o aripă faţă desprinsă din desenele unui cubist.

”Conceptul UX se bazează pe anticipaţie şi pe experienţa neegalată de care dispune Lexus pe piaţa SUV. Suntem pregătiţi pentru următorul capitol al unui SUV Lexus mult mai îndrăzneţ - conceptul UX”, a declarat CEO-ul Toyota şi Lexus din Europa, Johan Van Zyl.

Mai mult, probabilitatea ca acest concept futurist să devină curând o versiune de serie este una ridicată, iar producătorul japonez nu se teme să ia cu asalt piaţa SUV-urilor compacte cu un design remarcabil, cu mult peste nivelul stabilit de către rivali.

În ceea ce priveşte interiorul, producătorul încearcă să atragă toate privirile cu o consolă centrală ce include un glob holografic transparent, iar scaunul futurist este realizat dintr-o pânză de fibre elastice, care promite o poziţie perfectă pentru coloana vertebrală a conducătorului.

Lexus vorbeşte despre ”conceptul de scaun cinetic”, care este capabil să simuleze mişcările coloanei vertebrale şi mobilitatea umană pentru a ajuta la menţinerea stabilităţii capului. De asemenea, scaunul ”pânză de paianjăn” promite susţinere optimă pentru corp, iar fibrele sunt realizate dintr-un material sintetic şi prietenos cu mediul înconjurător.

Printre elementele de identitate unice ale noului concept se numără şi cele două bare care susţin parbrizul şi amintesc de o coloană vertebrală, semn că producătorul auto mizează pe o integrare a conducătorului în autoturism. Includerea în construcţie a celor două bare oferă un unghi vizual mult mai larg prin comparaţie cu o maşină tradiţională.

Lexus pare că a mizat în dezvoltarea conceptului pe importanţa de a ieşi din banalitatea impusă pe piaţa SUV-urilor compacte de către rivalii săi, iar design-ul şi tehnologia din altă lume completează imaginea viitorului pentru producătorul japonez.