Investiţiile în cercetarea privind motoarele diesel nu ar mai trebui continuate, resursele financiare urmând să fie alocate pentru crearea unei pieţe a maşinilor electrice. Acesta este planul Comisiei Europene, potrivit politico.com.

Maşinile diesel nu au fost un pariu câştigător pentru Europa, adaugă sursa citată, iar oficialii de la Bruxelles au remarcat succesul producătorilor de automobile electrice de peste Ocean. Tesla, de exemplu, a cucerit deja o ţară europeană, devenind cea mai populară maşină în Norvegia.

„Ceilalţi sunt mult mai rapizi decât noi, de exemplu, în privinţa maşinilor electrice, autonome”, spune Elżbieta Bieńkowska, comisarul european pentru industrie şi piaţă internă.

În loc să se continue investiţiile în cercetarea privid crearea unor motoare diesel şi pe benzină mai ieftine, „ar trebui să alocăm banii maşinilor electrice, maşinilor cu zero emisii”, insistă comisarul.

Atitudinea oficialilor de la Bruxelles s-a schimbat după scandalul emisiilor de la Volkswagen şi, acum, Comisia Europeană pregăteşte o serie de propuneri legislative pentru a încuraja producerea de automobile electrice.

Grupurile de lobby care reprezintă interesele producătorilor de combustibili lichizi au simţit deja pericolul şi critică iniţiativa Comisiei. „Utilitatea combustibililor lichizi este imbatabilă”, spune John Cooper, directorul general al grupului de lobby FuelsEurope.

Elżbieta Bieńkowska este însă de altă părere: „Ar trebui, probabil, să ne concentrăm mai mult pe maşinile electrice”.

Potrivit firmei de consultanţă AlixPartners, vânzările de automobile Diesel pe piaţa europeană ar putea să scadă de la 52%, cât sunt în prezent, la doar 9% în 2030.

În schimb, costurile bateriilor scad, ceea ce face maşinile electrice mai competitive.