Dacia Logan, modelul cu care Renault a relansat marca românească la nivel internaţional, continuă să facă furori, însă doar pe pieţele din afara Europei.

Potrivit datelor orficiale furnizate de constructorul francez, Dacia Logan a devenit cel mai bine vândut model din cadrul grupului Renault în afara Europei, în primele 6 luni ale acestui an.

Astfel, Logan s-a comercializat în 125.900 unităţi în afara Bătrânului Continent în perioada ianuarie - iunie, în creştere cu 4%, în ciuda unei scăderi de cerere din partea Algeriei.

În schimb, la nivel global, Dacia Logan a avut doar 147.000 de clienţi noi în prima jumătate a anului, în creştere cu 2.3%. Cu alte cuvinte, 85% din producţia totală a modelului Logan s-a vândut în afara Europei.

De altfel, popularitatea modelului Logan în Europa a scăzut substanţial în ultimii ani, iar fabrica de la Mioveni a produs doar 20.862 de unităţi în prima parte a anului, mai puţine chiar şi decât numărul de unităţi produse Ford B-Max produse de constructorul american în fabrica de la Craiova.

Cu toate acestea, este de aşteptat ca interesul clienţilor europeni pentru Logan să crească începând din această toamnă, când modelul va primi un facelift cu ocazia Salonului Auto de la Paris. La acelaşi eveniment, de un tratament similar va beneficia şi Dacia Sandero.

Automarket