Porsche, subsidiara Volkswagen, vrea să ofere în viitorul apropiat versiuni hibride pentru toate modelele sale, a afirmat directorul general Oliver Blume, într-un interviu acordat luni publicaţiei germane Westfalen-Blat, transmite Reuters.

O versiune hibrid a modelului 911, cu o autonomia electrică de 50 de kilometri, va fi lansată în 2018, a anunţat Oliver Blume.

De asemenea, şeful Porsche nu crede în viitorul maşinilor „fără şofer”, afirmând că „locul unui iPhone este în portofel, nu pe autostrăzi” iar Porsche nu are nevoie să încheie parteneriate cu giganţii din domeniul tehnologiei.

„În general, parteneriatele nu reprezintă o idee rea dacă propriile competenţe sunt insuficiente. Dar, pe de o parte, noi facem parte dintr-un grup important şi, pe de altă parte, nu intenţionăm să devenim lideri pe acest segment, îi lăsăm pe alţii”, a adăugat Oliver Blume.

Recent, angajaţii Porsche au acceptat concesii în valoare de câteva sute de milioane de euro pentru a asigura producţia modelului sport electric la cea mai mare fabrică a companiei.

În decembrie, compania anunţase că va cheltui aproximativ un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) la fabrica sa din Zuffenhausen şi va crea aici peste 1.000 de locuri de muncă pentru producerea modelului „Mission E”, unul din cele mai performante vehicule electrice pe plan global.

Dar costurile cu salariile ale celor 13.000 de angajaţi de la Zuffenhausen le depăşesc pe cele de la fabrica Porsche din Leipzig şi uzina VW din Osnabrueck, unde sunt asamblate modelele Cayman şi Cayenne, au declarat, pentru Reuters, surse din interiorul Porsche.

Angajatorul şi angajaţii au fost de acord cu măsurile care au dus la decizia producerii la Zuffenhausen a modelului „Mission E”, a afirmat marţi un purtător de cuvânt al Porsche, confirmând un raport apărut în revista germană „Automobilwoche”.

Măsurile de reducere a costurilor convenite de angajaţii şi conducerea de la Zuffenhausen prevăd majorarea săptămânii de lucru de la 34 la 35 de ore şi renunţarea la o parte din majorarea salarială prevăzută pentru perioada 2016 — 2025, a anunţat „Automobilwoche”.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.