Consumul de carburanţi al vehiculelor poate fi redus dacă se ţine cont de calitatea cauciucurilor folosite, potrivit unui document elaborat la iniţiativa Comisiei Europene şi Asociaţiei Europene a Companiilor Petroliere, postat pe site-ul Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).

Specialiştii au emis mai multe recomandări pentru şoferi, menite sa-i ajute să reducă emisiile de dioxid de carbon şi consumul de benzină şi motorină. Menţinerea vehiculului în stare bună de funcţionare, verificarea periodică a nivelului de ulei şi ţinerea sub control a presiunii anvelopelor sunt doar câteva dintre trucurile dezvăluite de iniţiatori.

"Îndepărtaţi greutăţile inutile din portbagaj sau de pe locurile din spate. Cu cât maşina este mai grea, cu atât mai mult trebuie să tureze motorul, consumând mai mult carburant. Închideţi geamurile, în special la viteză mare, şi demontaţi portbagajele exterioare goale. Acest lucru reduce rezistenţa la vânt şi poate micşora consumul de carburant şi emisiile de CO2 cu până la 10%”, se spune în documentul citat de Agerpres.

De asemenea, conducătorilor auto le este recomandat să folosească aerul condiţionat numai dacă este necesar, asta pentru că folosirea lui creşte consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon cu până la 5%.

"În plus, începeţi să conduceţi imediat după ce porniţi motorul şi opriţi-l când staţionaţi mai mult de un minut. Motoarele moderne sunt concepute pentru a porni imediat, reducând astfel consumul de carburant. Conduceţi cu viteză rezonabilă şi, mai presus de orice, conduceţi uşor. De fiecare dată când acceleraţi sau frânaţi brusc, motorul foloseşte mai mult carburant şi produce mai mult CO2”, este un alt sfat al specialiştilor.

Datele oficiale ale Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) relevă faptul că, la sfârşitul anului 2014, parcul auto naţional din România ajunsese la 6.270.615 unităţi, în creştere cu 4,77% faţă de aceeaşi perioadă din 2013.